Gå til innhold

Nokias iPhone rival - Nokia 5800 Tube

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det kommer en Nokia iPhone fra Nokia som er rivalen til Apple iPhone. Den kommer til å hete Nokia 5800 Tube resten les under...

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nokia jobber med en mobil som er tydelig inspirert av Apple Iphone. Her kan du se bilder av den.

Allerede i fjor høst viste Nokia frem en mobil som hadde et veldig Iphone-inspirert brukergrensesnitt. Denne uken har imidlertid nettet flommet over av nyheter om Tube, som er kodenavnet på den nye mobilen. Samtidig har det dukket opp mange spionbilder av den.

Tenker likt

Med tanke på den enorme medieoppmerksomheten som Apple Iphone har fått det siste året er det ikke så rart at rivalene i mobilmarkedet tenker i samme baner. LG har sin Prada-mobil og i slutten av året kommer Sony Ericsson med Xperia. Samsung har også et lignende system på vei.

Nokia har 5800 Tube, som er en telefon med en skjerm på 3,2 tommer og oppløsning på 360 x 640 punkter. Den har mulighet til såkalt haptisk feedback, som betyr at mobilen vibrerer når det trykkes på skjermen. Til forskjell fra Iphone har den derimot ikke støtte for flere samtidig trykk på skjermen, skriver svenske Mobilen.

Mer å by på

På andre områder er den imidlertid langt mer imponerende enn Apples mobiltelefon. Nokia 5800 Tube kan nemlig skilte med støtte for innebygget Wifi, turbo-3G og Bluetooth 2.0. I tillegg skal den også ha innebygd GPS, i likhet med mange andre av de nyeste Nokia-mobilene.

Kameraet skal ha en oppløsning på tre megapiksler og ha innebygd autofokus. Den skal ikke overraskende ha inngang for vanlige 3,5 mm hodetelefoner og ha TV-utgang. Det innebygde minne er kun på 140 megabyte, men den skal også ha støtte for minnekort.

Dimensjonene på mobilen er 111 x 52 x 15 millimeter og skal veie 104 gram. Ryktene sier også at mobilen kommer i butikkhyllene på slutten av året, men hva en slik mobil vil koste er enda ikke kjent.

(Nyheren er klippet fra www.mobilen.no)

http://forum2.mobile-review.com/showthread.php?t=69892

Endret av TheGamers
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne ser veldig spennende ut, men om det ikke blir lenge etter at "touchbeistet" kommer så venter jeg inn den. Vil gjerne ha 5MP og fullverdig video i tillegg! Mye vil ha mer :)

Skrevet

Jeg tror ikke ryktene stemmer. Jeg tror denne kommer til å få multi-touch :)

Hvordan fikk foresten mobilen.no greie på modellnummer og mål på denne?? Det står ikke i orginalartikkelen fra Symbian-freak.

Skrevet
Gleder meg også til Nokias Touch Flagskip kommer. Satser på N82 spec med 3,2 touchscreen her :)

Den har ikke N82 spec. Den har blandt annet mye dårligere kamera og ingen blits.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...