Gå til innhold

Billig universal fjernkontroll


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en fjernkontroll som gjør at jeg kan få samkjørt ting litt bedre foran tv'en. Har en Samsung flat-tv med canal digital hd-dekoder og et Harman Kardon 5.1 anlegg. Er det mulig å få programmert en fjernkontroll som gjør at når jeg trykker på power knappen, så slår alle tre tinga seg på ? og når jeg f.eks bytter kanal, så byttes det på dekoderen, ikke på tv'en, og når jeg setter lyden høyere, så gjøres det på HK forsterkeren og ikke på tv'en ? Vil ikke legge noe mer enn en 1000 lapp i det, så noe under det......noen gode forslag til fjernkontroll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernkontrollene i Harmony-serien fra Logitech kan gjøre alt det du spør etter. Tar litt tid å sette dem opp akkurat slik du vil ha det, men når det først er gjort er de veldig enkle i bruk.

Et av de billigste alternativene er Harmony 555. For rundt 1000-lappen så kan du få Harmony 785. Legger du på noen kroner ekstra kan du kjøpe den nye modellen Harmony One. Les test her. Bruksmulighetene og oppsettet er stort sett likt på alle fjernkontrollene, bortsett fra at Harmony One er en nyere modell med ny layout og bedre skjerm med touchknapper. Tror ikke du vil bli skuffa uansett...

Endret av elo_
Lenke til kommentar

Ja, det er mulig. Når du lager en aktivitet, f.eks. "Se på DVD", så kan du f.eks. programmere fjernkontrollen til at med et trykk på knappen for den aktiviteten så

-slår tv'n seg på og stiller seg på rett AV-kanal for DVD

-DVD-spilleren slår seg på og plateskuffen åpner seg

-evt. forsterker slår seg på og stiller seg på rett inngang

 

Dette kan du tilpasse etter hvilken aktivitet du vil lage og hvilken komponenter du vil bruke.

Lenke til kommentar
Ja, det er mulig. Når du lager en aktivitet, f.eks. "Se på DVD", så kan du f.eks. programmere fjernkontrollen til at med et trykk på knappen for den aktiviteten så

-slår tv'n seg på og stiller seg på rett AV-kanal for DVD

-DVD-spilleren slår seg på og plateskuffen åpner seg

-evt. forsterker slår seg på og stiller seg på rett inngang

 

Dette kan du tilpasse etter hvilken aktivitet du vil lage og hvilken komponenter du vil bruke.

 

Det høres bra ut, er jo det jeg er på utkikk etter. Er det noen store forskjeller mellom 525, 885 og One ? Eller er det mer utseende og hvor mange enheter som støttes på en gang ? Blir jo ikke så mange enheter jeg skal kontrollere, så lurer på om det kanskje blir litt overkill med 885 eller One, holder kanskje med 525 til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Det er stort sett bare utseende og skjermstørrelsen som skiller fjernkontrollene fra hverandre. Alle sammen kan styre opptil 15 enheter, så det er ingen forskjell der.

Harmony 525 har fått litt kritikk for dårligere byggekvalitet enn resten av fjernkontrollene i serien. Noen har også klaget på at knappene (spesielt nummertastene) har for dårlig respons og må trykkes ekstra hardt ned for å virke. Men når det er sagt, så er det mange som har kjøpt den som er storfornøyde. Siden prisforskjellen ikke er så veldig stor mellom 525 og 555, så ville jeg nok heller gått for 555. Som sagt så tror jeg du vil bli fornøyd uansett...

Endret av elo_
Lenke til kommentar
Det er stort sett bare utseende og skjermstørrelsen som skiller fjernkontrollene fra hverandre. Alle sammen kan styre opptil 15 enheter, så det er ingen forskjell der.

Harmony 525 har fått litt kritikk for dårligere byggekvalitet enn resten av fjernkontrollene i serien. Noen har også klaget på at knappene (spesielt nummertastene) har for dårlig respons og må trykkes ekstra hardt ned for å virke. Men når det er sagt, så er det mange som har kjøpt den som er storfornøyde. Siden prisforskjellen ikke er så veldig stor mellom 525 og 555, så ville jeg nok heller gått for 555. Som sagt så tror jeg du vil bli fornøyd uansett...

 

Da tror jeg at jeg satser på en 555. Takker for gode råd !

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...