Gå til innhold

Utdanning for jobb i mediabransjen


Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Søknadsfristen nærmer seg med stomskritt, og jeg har fremdeles ikke bestemt meg for hva jeg skal søke på. Føler jeg i den anledning vil ha godt av litt input fra andre, og håper jeg får noen tilbakemeldinger i dette forumet som kan hjelpe meg i min beslutning.

 

Jeg har lenge ønsket meg inn på medisinstudiet, men har i det siste begynt å tvile på om dette er noe for meg. Jeg føler jeg passer godt som lege, både i henhold til personlige kvaliteter og profesjonelle ambisjoner, men jeg ønsker likevel å jobbe med noe helt annet.

 

En av mine store lidenskaper er media, da spesielt TV-serier og filmer. Har veldig lyst, og føler meg veldig motivert, til å jobbe fullt rettet mot nettopp dette. Selv føler jeg dette virker veldig naivt, og ikke som en veldig realistisk målsetting. Mitt største ønske for øyeblikket er en lobbyistaktig jobb i en stor mediabedrift av typen HBO, NBC etc.

 

Dette er som sagt noe som for meg virker veldig naivt og usannsynlig, men fortsatt utrolig fristende. Spørsmålet mitt er som følger:

 

1. Hvilken utdannelsesretning i Norge ville være mest rettet mot en slik administrativ (og/eller lobbyistaktig) jobb i en global mediabedrift?

 

2. Er det i det hele tatt mulig for en person fra "lille Norge" å bli ansett som et prospekt for slike bedrifter?

 

Se bort fra eventuelle karakterkrav i din vurdering, vil bare ha input på hva som er mulig .

 

Takker veldig mye for eventuelle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kanskje allerede sett på Medieproduksjon og Mediemanagement ved Høgskolen i Gjøvik. Disse er ikke bare rettet med film/tv, men det er en del av studiet. Vet at Høgskolen i Lillehammer har en del studier innen film- og fjernsyn, kanskje ett av disse kan passe? Kommer ikke inn på www.hil.no akkurat, og husker ikke direkte hva studiene går ut på, men du kan ta en titt der.

 

Mener også å huske at Universitet i Agder har noen studier innen medier og kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Har nå lett litt rundt og bestemt meg for å søke på utdanninger som er mer rettet mot administrasjon/ledelse osv, som potensielt kan gjøre meg mer attraktiv for globale firmaer. Min teori er at ved å ha en god utdanning å slå i bordet med vil muligens mulighetene åpenbare seg. :)

 

Men men, vi får se. :p Takk uansett, og lykke til med opptaket!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...