Gå til innhold

TES: Oblivion: Får ikke opp command teksten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg "rundet" Oblivion (hvis man egentlig kan kalle det det) opptil flere ganger. Biltt guild leder i alle guildene jeg kjenner, og gjort knights of the nine + shivering isle.

Men nok om det.. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve noen koder, som f.eks. gull-kode osv, men jeg får ikke opp den tekstboksen man skriver inn kodene i. Noe jeg syns er veldig merkelig, for jeg har fått det opp på andre PC-er jeg har spilt Oblivion på, men ikke på min :hmm:

Har prøvd alle knappene på tastaturet og sjekket controls instillinger, men ingenting av det hjelper :(

Noen her som har opplevd det samme eller som kan hjelpe meg å fikse det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke opplevd noe lignende. Men er du sikker på at du har trykket på alle knappene?

Det er den knappen oppe i venstre hjørnet med dette tegnet på seg: "§ og |"

Endret av LockBreaker
Skrevet
Har ikke opplevd noe lignende. Men er du sikker på at du har trykket på alle knappene?

Det er den knappen oppe i venstre hjørnet med dette tegnet på seg: "§ og |"

Ja, har prøvd alle knappene på tastaturet :S

Til og med sammen med <Fn> knappen og <shift>,<Ctrl>,<Alt> osv.. ingenting funker :S

Skrevet

Det kan være vanskelig å legge merke til at den kommer opp, for det er bare en markør som dukker opp nede til venstre. Altså ikke noe konsoll-vindu eller lignende som er vanlig med en del spill.

Skrevet

Grunner for at du ikke kan få opp kommandolinjen(console) kan være en av følgende:

1. Du har vista

2. Du bruker bærbar pc

Det er to måter å fikse dette på, den ene er å lese en hjelpeartikkel om problemet hos microsoft.com(husker ikke linken, dessverre)

Eller den enkleste, som jeg bruker, å laste ned en modifikasjon fra www.tesnexus.com som heter Ring of Console. Det gjør at du kan aktivere kommandolinjen ved hjelp av å aktivere en ring i inventaren din.

For at modifikasjonen skal funke må du laste ned noe som heter

Oblivion Script Extender.

Håper dette funker og lykke til :)

mvh

Mr_Petter

Skrevet

Kanskje laptopen din har et annet tastaturoppsett enn de andre PC-ene du har spilt det på? Prøv å endre det til Norwegian (Bokmål) eller English (United States). I Windows XP kan det gjøres fra "Regional and Language Options" i kontrollpanelet, usikker på hvordan du gjør det i Vista.

• 2 uker senere...
Skrevet
Grunner for at du ikke kan få opp kommandolinjen(console) kan være en av følgende:

1. Du har vista

2. Du bruker bærbar pc

Det er to måter å fikse dette på, den ene er å lese en hjelpeartikkel om problemet hos microsoft.com(husker ikke linken, dessverre)

Eller den enkleste, som jeg bruker, å laste ned en modifikasjon fra www.tesnexus.com som heter Ring of Console. Det gjør at du kan aktivere kommandolinjen ved hjelp av å aktivere en ring i inventaren din.

For at modifikasjonen skal funke må du laste ned noe som heter

Oblivion Script Extender.

Håper dette funker og lykke til :)

mvh

Mr_Petter

Fikk det til å fungere med ring of console :D Tusen takk for hjelpa :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...