Gå til innhold

ICE.no kan ikke angrerettsloven


Anbefalte innlegg

:thumbdown: Jeg hadde en liten sak gående med ICE.no leverandør av internet via USB modem.

 

Sak: Jeg mottok modemet i posten 11/3-08. De oppgir at en kan ha opptil 3,1Mbit på sine hjemmesider. Aviser osv bruker lang tid på å laste inn og jeg fatter mistanke. Jeg tester og får via diverse 'surfemeter' oppgitt hastihet på rundt 300-500Kbit. 'Fysiske' nedlastninger gikk på 70Kb's(forskjellige HTTP servere). Altså langt under hva de sier en kan forvente. Jeg melder ifra om problemet samme dag(erklærer mangel ved produkt) og sier jeg vil returnere produktet. Får svar at det var det bare å gjøre.(de godtok returen) 13/3-08 sender jeg modemet tilbake... med angreretts skjema utfylt(fulgte med), og slik de vil ha det i smarteske. 4/4 dukker det opp en regning på i overkant av 1.110,-

 

18/3-08: De mottar returen fra posten.

 

31/3: Har ikke hørt noe fra dem, så jeg sender en email og får svar rimelig kjapt. "Vi kan ikke finne deg". Litt fram og tilbake.. Så sender jeg over absolutt all info og hører ikke noe mer.

 

2/4: Skriver mail til dem om at jeg venter på svar om hva som skjer i saken.

Får dette svaret tilbake: "Heisann, det er 14 dagers behandlingstid etter at vi har mottatt

pakken:)"

 

Smiley tenker jeg, jaja student på kundeservicen... får vel fortelle at det har gått 15-16 dager og gjør det. xD

 

Litt senere på dagen får jeg: "Din retur er nå behandlet og beløpet sendes til utbetaling via vår økonomipartner i løpet av dagen."

 

Ok, det gikk jo greit tenkte jeg...

 

4/4: Regning på litt over 1.110,- i posten. Hmmm var ikke jeg innenfor angrefristen? Joda, men de har satt meg opp på 2mnd internet abbo., innmeld. avgift, oppkrav og forsendelse med posten.. hmmm gjelder ikke lovens lange arm for avtaler også?

 

7/4: Jeg klager til Bredbåndsguiden.no som jeg bestillte gjennom. Veldig fint pga en får rettigheter som gjelder ved tlf. salg og ikke internet. Dvs. en kan få tilbake penger for retur forsendelse og en har et annet firma å forholde seg til uten kostnad. De skal også hjelpe til ved problemer med leverandør.

 

8/4: Ringer bredbåndsguiden og hører hva som skjer i saken. De sier jeg skal få tilbake mld av ICE (great tenker jeg... alltid jeg som må ta kontakt først der)

 

9/4: Sjekker opp i aktuelle lover dvs. Angrerettsloven og forbrukerkjøpsloven. Der det kommer frem at jeg ikke behøver å betale for mer en 2 dagers internet bruk og de må dekke min returkostnad. Dvs. om de oppfører seg som en butikk bør, så hadde de trukket tilbake regningen og dekt det beløpet hos posten.

 

10/4: Fortsatt ikke hørte noe fra ICE. Så jeg skriver en mail til dem med hvilke aktuelle lover og regelverk som gjelder ved kjøp av produkter via Tlf./Internet... Og venter på svar..

 

En time senere får jeg svar om at ”regningen var sendt ut før returen var ordnet”. Så regningen skal ikke betales. Et par merkelige ting her.

 

1. Returen var oppgitt på regningen

2. Det tok dem 10 dager fra regningen ble skrevet ut til de fikk sagt at jeg skulle se bort ifra den. Etter vel å merke flere henvendelse fra meg og bredbåndsguiden.

3. Henvendelsen fra bredbåndsguiden.no så ikke ut til å ha noen effekt før jeg selv skrev denne mailen(se vedlegg)

4. Alltid var det jeg som måtte be om svar, ta kontakt med dem osv. Dårlig service.

 

Konklusjon: Selskapet ICE virker på meg som et selskap som ikke er helt klar for å se dagens lys. Dårlig kundebehandlig med en ’kjekkas’ holdning. Det er som en Porsche på display med Lada motor hvor en hele veien må sparke i bilen for å få den igang.

 

Nå skal det sies at mitt utlegg i saken ble 95,- for retur pakken. Jeg gidder rett å slett ikke sende dem regningen. Det hele løste seg til slutt.

BrevTilIce.doc

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

1 Mnd senere mottar jeg en betalingspåminnenlse/Inkassovarsel på fakturaen de hadde "slettet". Sendte mail om at det må være en feil her, det var det, de ringte ikke selv om jeg skrev en mail til kundeservice, salg og ba de ringe. Så jeg måtte kontate dem nok en gang.

 

Tlf samtalen med ICE gikk som dette:

Jeg: hei, jeg har en faktura som skulle vært slettet pga retur.

ICE: ja, det er nok blitt en feil der.. skal vi se................. har du snudd skjermen min?

Jeg: Hæ?

ICE: Har du peiling på data? bildet på skjermen min har snudd seg

Jeg: Ehh... ok... nei det kjenner jeg ikke til...(OMG tullinger!)

ICE: Ok, gi meg et øyeblikk her...........ca 1 min........ (så fikk han snudd skjermen og slettet fakturaen.)

 

Selskapet lider tydligvis av noe jeg ikke helt hva er, de trenger hjelp - mye hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...