Gå til innhold

[Ferdig] Mean, Green, Gaming Machine


Anbefalte innlegg

Casemod: Mean, Green, Gaming Machine

Startet 10.04.08

 

post-90235-1270543897,2247_thumb.png

 

[F] = Ferdig

[U] = Under arbeid

[I] = Ikke påbegynt

 

 

Kjøpe hardware [F]

Skaffe materialer [F]

Kappe plater [F]

 

Vannkjølingskasse:

 

Kutte hull til vifter og vannrør [F]

Sparkle plater [F]

Pusse plater [F]

Lime plater [F]

Lakkere [F]

Montere vannkjøling [F]

 

Hovedkabinett:

 

Kutte hull til vifter og vannrør [F]

Sparkle plater [F]

Pusse plater [F]

Lime plater [F]

Lage oppsett til CDrom [F]

Lage feste til HDD/SSD [F]

Lakkere [F]

Montere hardware [F]

 

 

Updatelog:

 

Update #1 - Tidlig planlegging av layout

Update #2 - Innkjøp av hardware

Update #3 - Utvider design

Update #4 - Ferdiggjør og avslutter 3D-design

Update #5 - Finèrplater ferdig kappet

Update #6 - Fått vannkjøling fra Petras og Vcore

Update #7 - Pusser og klargjør plater

Update #8 - Kutter hull og limer sammen plater

Update #9 - Litt visuelt med vannkjøling og noen idèer

Update #10 - Begynner på vannkasse

Update #11 - Jobber på vannkasse og designer og lager logo

Update #12 - Bildeupdate, pussing og sparkling

Update #13 - Full sparkling og ferdig logo

Update #14 - Pusset ned sparkel

Update #15 - Pusset og sparklet mer

Update #16 - Lakkert vannkasse sort

Update #17 - Sparkle lokk og lakke HK-plate

Update #18 - Pusset og lakkert vannkasse igjen

Update #19 - Vannkasse ferdig, bildeupdate

Update #20 - Sparklet kabinett med epoxy

Update #21 - Bildeupdate, pusset ned epoxy

Update #22 - Sparklet og pusset ned epoxy igjen

Update #23 - Sprayet døra første lag

Update #24 - Andre spray på døra og ferdig topplate

Update #25 - Hovedkabinett ferdig første strøk

Update #26 - Ferdig med spray. Ripe i logoen..

Update #27 - Skaffet de siste materialene

Update #28 - Lager festet til DVD-rom

Update #29 - Sprayet HDD-bracket

Update #30 - Jobber med DVD-bracket

Update #31 - Jobber enda mer på DVD-bracket

Update #32 - Teaser. Snart ferdig!

Update #33 - Satt sammen det meste. Ytre ferdig

Update #34 - Ødelagt radiator. Montering påbegynt

 

 

 

Min hardware:

 

Hovedkort: ASUS Striker II Extreme

RAM: 4x1GB Corsair XMS3 TWIN3X DDR3-1333MHz

Prosessor: Intel Q9300 2.5GHz @ 3.4GHz

Skjermkort: 2x Gainward GeForce 9800GTX (bios mod: 720MHz, 1150MHz, 1800MHz)

Lydkort: ASUS Xonar DX

SSDer (OS): 2x Mtron MOBI 16GB Raid-0 (32GB)

Harddisker: 2x Western Digital 500GB (WD5000AAKS)

 

 

Vannkjøling

 

Prosessor: Thermalright XWB-1

Skjermkort: EK-FC9800 GTX SLI

Radiator 1: MIST Extreme 3x120

Radiator 2: Swiftech MCR-320

Pumpe 1: Laing DDC-1T

Pumpe 2: Laing DDC-3.2

Vanntank 1: Swiftech MCRES-MICRO

Vanntank 2: Swiftech MCRES-MICRO

 

 

Wishlist

 

NB: EK-NB S-MAX

SB: EK-NB/SB ASUS 1

MOSFET: 2x EK-Mosfet ASUS 3a

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UPDATE #1

12.04.08

 

 

 

Jeg har nå begynnt planleggingen for mitt andre casemod. Selvom selve arbeidet ikke begynnes før om en stund legger jeg posten her for jeg skal jobbe meg grundig gjennom tegninger og paner før jeg begynner å bygge. Mitt forrige casemod ble det litt mye hastverk på og det ble ikke så bra som jeg hadde håpet.

 

Jeg legger ut de bildene jeg har renderet til nå, og vil gjerne ha inspill fra dere til hvordan ting kan utføres og også gjerne bare tilfeldige idéer.

 

Temaet er da nVidia, og jeg har muligens tenkt å kjøre 3 x 9800 GTX.

 

Alle tegninger lages og renderes i Autodesk Inventor 2009.

 

Dette er så langt jeg har kommet med tegningene mine til nå:

 

post-90235-1235062521_thumb.png

Viftehullene er for 92mm vifter. Skal bruke 2 stk MIST med sannsynligvis katoder bak eller på sidene.

 

 

post-90235-1235062509_thumb.png

Logoen skal være i grønn og hvit plexi. Er ikke sikker på om jeg skal ha det på utsiden som dette, eller på innsiden med ekstra lys bak. Det vil vel tiden vise.

 

 

post-90235-1235062527_thumb.png

 

 

I tillegg skal alt være vannkjølt (håper det kommer blokker til 9800gtx snart) så idéer som implementerer dette også blir godt mottatt.

 

 

La til et rom til på toppen hvor jeg kan ha radiatoren og kanskje strømforsyningen også. Grunnen til at ikke det bare er en plate inni er fordi jeg tenkte det kunne være en haug med grønne dioder som lyste opp mellomrommet mellom delene. Det kan være plexi i fronten med grønne katoder inni.

 

post-90235-1235062515_thumb.png

 

 

Har tegnet litt på andre siden av kabinettet også så ikke det bare blir flatt og kjedelig som det som oftest ender opp med.

 

post-90235-1234258425_thumb.png post-90235-1234258431_thumb.png

Planen er å frese 3mm inn i plata og feste en gjennomsiktig plate med plexi på fire avstandsstykker.

 

Grunnen til at jeg har laga plata grønn på tegningen er fordi som dere kan se på neste bilde, så skal det borres hull i kantene, og inni der skal det være grønne lysdioder så plata lyser opp grønnt.

 

Denne plata skal kunne tas av på en lettvint måte så den ikke knekker ved frakt, og fordi jeg tenkte at bak kunne det være logoer av eventuelle sponsorer, og om ikke jeg får noe sponsing lager jeg kanskje bare en liste over hardware der.

 

 

post-90235-1234258438_thumb.png post-90235-1234258445_thumb.png

Teksten på plata er det ikke sikkert jeg får helt til. Vet ikke om jeg klarer å frese det inn. Har aldri gjort noe sånt før. Om ikke annet kan jeg bruke dremel og få til noe på den måten.

 

 

 

*Minner om at alt jeg tegner er idéer, ikke konsepter jeg har garantert å implementere. Om dere har forslag til andre ting som kan gjøres er forslagene såklart godt mottatt.

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #2

13.04.08

 

Har bestillt ny hardware nå. Pcen min klikker så ofte og så kraftig at jeg holder på å bli gal. Nå funker ikke Inventor lenger heller, så får ikke laga nye bilder før jeg får den nye pcen.

 

Jeg leste en del reviews på de forskjellige komponentene før jeg kjøpte, og ser at 3-way-sli ikke vil lønne seg. Det er bare bra i store oppløsninger, og jeg har bare 1280*1024, så da holder det med vanlig sli. Skal få oppdatert bildene mine med nye logoer og annet stuff så fort jeg kan klare.

 

Så til the cool stuff

 

Fra Multicom:

 

Thermaltake 850W ToughPower

 

Intel Core 2 Quad Q9300 2.5Ghz

 

 

Fra Meeter:

 

ASUS Mainboard nForce790i Striker II Extreme

 

CORSAIR TWIN3X 1333MHz DDR3, 2GB CL9-9-9-27

 

2 x GAINWARD GeForce 9800GTX 512MB GDDR3

 

2 x Western Digital SE16 500GB

 

CHIEFTEC Dragon Big Tower Sort

 

Det skal inn vannkjøling etterhvert, hvertfall i casemoddet mitt, men venter med det fram til det kommer blokker som passer til 9800GTX

 

post-90235-1218130619_thumb.jpg

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE #3

23.04.08

 

Har hatt masse skolearbeid med tentamener og har jobba en del så har ikke fått så mye tid til Inventor i det siste, men har fått gjort litt nå idag og igår.

 

post-90235-1234258334_thumb.png

 

Fant et par vifter på nettet (takk til kpolberg) og fikk gjort dem til grønn plexi. Lagde også DVD-rom. Det kommer ikke til å være 4 DVD-rom selvfølgelig, men jeg har en hotswap til 3HDDer som jeg sprayer grønne forran. Det blir ikke veldig ulikt bildet, de tre nederste grønne stripene blir bare litt annerledes plassert.

 

Jeg plasserte 6 120mm vifter i toppen fordi jeg skal kanskje kjøpe en radiator til. Det er mye som skal vannkjøles (CPU, Chipset, 2 stk 9800 GTX) så litt ekstra kjøleområde er ikke så dumt.

 

Forslag til ting jeg kan gjøre med kabinettet er godt mottatt!

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #4

29.04.08

 

 

Har laget en løsning for luftfilter. Jeg bruker to plater med 3mm plexi og limer dem sammen med noen nylonstrømper eller noe mellom.

post-90235-1234258216_thumb.png

 

post-90235-1234258228_thumb.png

 

Denne ferdige platen settes ned i et spor som jeg freser inn i platene, eller så lager jeg bare noen små lister. tror lister blir det letteste.

post-90235-1234258249_thumb.png

 

Som sett på de forrige bildene sto disse platene langt inne på kassa. det skal de selvfølgelig ikke, det var bare for å vise ponget mitt bedre. de står så godt som helt ute i kanten på hver side. Som dere kanskje da har skjønt, skal viftene blåse luften ut av hullene på siden, så radiatoren(e) holdes støvfri(e).

post-90235-1234258258_thumb.png

 

Den største nyheten idag er vel egentlig at jeg har fått bestillt platene jeg skal bruke :) Det blir 9mm furu kryssfinér. Jeg får de av Risør Trebåtbyggeri A/S for en billig penge, og han som jobber der kutter de opp for meg gratis siden jeg har kjent han i alle år :) Så det blir plater for bare noen få hundre kr.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

UPDATE #5

16.05.08

 

 

Nå har jeg endelig fått ordnet platene mine. Var nede på trebåtbyggeriet i to timer og fikk hjelp med kappinga. Hadde ikke kameraet med der, men her er et bilde av det ferdige resultatet.

post-90235-1234257672_thumb.jpg

 

Fikk også et fint lite brev fra ELFA idag. Morsomt hvor store ting ser ut på bilder, når de er så små i virkeligheten :p

post-90235-1234257676_thumb.jpg post-90235-1234257680_thumb.jpg

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #6

20.05.08

 

 

Idag kom pakka fra PetrasTechShop. Han hadde vært så lur og skrevet verdien på pakka til 100$, og krysset av på at det var en gave, så jeg slapp all toll og moms :) Har brukt så mye penger nå at synes jeg fortjener det. Her er bilder av hva pakka inneholdt.

 

post-90235-1234258036_thumb.jpg

 

post-90235-1234258042_thumb.jpg

 

post-90235-1234258048_thumb.jpg

 

I tillegg har jeg også fått pakka fra microplex. Den inneholdt bare en viftestyring og et hovedkortbrett, og skulle inneholdt 10 grønne LEDs. Microplex glemte de, men ettersendte de dagen etter jeg sa ifra om det på mail.

 

I morra får jeg pakka fra Vcore. Håper det blir den siste jeg må bestille, selvom jeg frykter det må bli fler.

 

Eneste jeg da mangler er noen plater med plexiglass som jeg skaffer hos en glassmester som bor her i nærheten. Mangler sikkert noe mer, men kommer ikke på noe nå.

 

 

 

EDIT 21.05.08

 

 

Har fått pakka fra Vcore nå. Har ikke kameret her, men det er ikke så mye å ta bilde av. Det var 6 stk 120mm vifter, 2 stk 80mm vifter, to ventiler og noen slangenipler.

 

Skal snart begynne å kutte til platene og få pussa de og alt det der, men har ikke noen plass å gjøre det på enda. Mangler litt verktøy også, men det skal ordnes.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #7

23.05.08

 

 

Da var det på tide å begynne med pussinga :)

 

Først vannet jeg platene med en svamp og satt de opp så de kunne tørke.

post-90235-1234257881_thumb.jpg

 

Dette får som dere kanskje vet fibrene i treverket til å reise seg. Da de hadde stått og blitt tørre pussa jeg de med sandpapir type 80 for å få vekk det som hadde hevet seg opp.

 

Før:

post-90235-1234257887_thumb.jpg

 

Etter:

post-90235-1234257893_thumb.jpg

 

For å feste de to 80mm viftene forran borte jeg inn ett lite stykke på baksiden. Brukte en teipbit på borret så jeg kunne se hvor langt jeg skulle inn i plata. Hadde noen små treskruer liggende som passa perfekt og nå slipper jeg å forsenke skruer forran :thumbup:

 

post-90235-1234257898_thumb.jpg

 

I bakgrunnen er pcen min på høyresiden, og vannkjølinga ligger strødd ut på gulvet. Gamle kabinettet mitt er til venstre på bildet. Ikke veldig pent akkurat, men må leve med det fram til dette casemoddet er ferdig.

 

Har bare pussa halvparten av platene til nå, men må gjøre alt for hånd, så blir helt utslitt av det. Skal prøve å komme med nye oppdateringer så fort jeg kan, men er en del opptatt for tiden med eksamener og dritt. Neste update skal jeg hvertfall få prøvd å pusse ferdig platene, og borre hull til Power/Reset og lysdiodene.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

UPDATE #8

22.07.08

 

 

Jaja. Kan ikke si dette har gått så det har røket i svingene nei. Har bare jobba (på Expert), så har ikke fått gjort så veldig mye, men her er da hvertfall en update.

 

Først måtte jeg få kutte til plata forran. Jeg har planen klar for hvordan dvd-rom osv skal festes, men det får dere se i senere updates.

 

post-90235-1216761218_thumb.jpg

 

Gjorde alt arbeidet med stikksag. Målte opp og kjørte den inntil en annen plate så jeg skulle få det så rett og riktig som mulig.

 

Synes ikke det ble så aller værst :)

post-90235-1216761299_thumb.jpg

 

post-90235-1216761450_thumb.jpg

 

Da jeg laga bakplata hadde faren min stukket av med kameraet, så har ingen bilder av arbeidsprosessen her, men det ble gjort på samme måte som plata forran, men det ble en del frihånd her også pga linjer som ikke skulle være helt rette.

 

Her er platene ferdig kuttet opp.

 

post-90235-1216761461_thumb.jpg

 

post-90235-1216761479_thumb.jpg

 

post-90235-1216761495_thumb.jpg

 

Så da var det til med å lime de sammen.

Det her er sterke saker^^

post-90235-1216761636_thumb.jpg

 

post-90235-1216761654_thumb.jpg

 

Etter at epoxien hadde trukket inn i treverket ble det blandet inn noe silica for å gjøre det tykkere så det limes godt sammen.

post-90235-1216761748_thumb.jpg

 

post-90235-1216761765_thumb.jpg

Faren min har vært trebåtbygger i alle år og hjalp meg en del med å lime det hele sammen :)

 

Her er platene ferdig limt.

post-90235-1216761828_thumb.jpg

 

post-90235-1216761852_thumb.jpg

 

Jeg har valgt å sette inn harddiskene i en vibrasjonsdempende brakett fra det gamle lian li kabinettet mitt. Var liksom meninga å få det her litt delvis lydløst :p

Setter den inn så jeg enkelt kan ta ut og sette inn HDDene. Har som dere kan se på bildet også borret en hel del hull så diskene kan få litt kjøling.

post-90235-1216761953_thumb.jpg

 

Braketten fester jeg ikke før alt er ferdig, men her er ca sånn det vil bli. Det skal være en 120mm vifte mellom braketten og hullene, men hadde ikke en for hånden akkurat nå.

post-90235-1216762087_thumb.jpg

 

post-90235-1216762098_thumb.jpg

 

Topp-plata limer jeg ikke på enda. Det skal sages en del mer i den, for jeg skal ha litt utlufting der, i tillegg til at vannkjølinga skal gjennom her, og det skal også monteres en hel del grønne lysdioder mellom de to boksene jeg lager, så jeg håper det blir en kul lyseffekt. Må planlegge en del mer og kutte vannkjølingskassa ferdig før jeg får gjort noe særlig mer med den plata.

 

Det er det jeg har gjort siden sist. Prosjektet mitt har ikke dødd (selvom det kunne virke sånn en stund) og jeg jobber med det når jeg har tid. Neste jeg skal gjøre er å planlegge og bygge kassa som skal ha radiatorene og viftene. Håper på å få ut en ny update neste uke en gang.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #9

28.07.08

 

Kort oppsummering av hva jeg har fått gjort i helga.

 

Har begynnt å jobbe på topkassa som skal ha radiatorene og viftene, siden jeg som sagt ikke kommer lenger med resten før jeg får planlagt det litt mer nøyaktig i forhold til hvordan det skal passe sammen.

 

Vet ikke om dette utseende blir det endelige, men sånn ser hvertfall viftehullene ut nå.

post-90235-1217273933_thumb.jpg

 

post-90235-1217273959_thumb.jpg

 

Faren min hadde en sterk mening om at luftehullene forran og bak skulle være ovale, men for det første er jeg ikke så skilla med stikksag, og for det andre ville det ikke passa en plass med resten av kassa, så da ble det til "kjedelige" firkanta hull.

(skal være hull i andre enden også, har bare ikke fått gjort det enda)

post-90235-1217274081_thumb.jpg

 

Jeg har også fått ordna til plexi-vinduet med en applique på. Skal være to grønne bubble-lights bak dette for å få det litt lyst og fint :)

post-90235-1217274221_thumb.jpg

Jada, jeg vet det er harry :p

 

Til slutt et bilde med vifta til HDDene. En hver idiot kan se at her er det ikke store luftstrømmen, men det er heller ikke meninga. Bare det ikke er stillestående luft rundt diskene er jeg fornøyd. Skal ha noen skiver mellom vifta og plata også, så den får litt mer flyt. Selvom dette er "brukt" luft, hjelper det en god del.

post-90235-1217274349_thumb.jpg

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #10

29.07.08

 

 

Fikk gjort litt idag også =)

 

Har begynnt å planlegge vannkjølinga, men morroa tok litt fort slutt. Resten av vannkjølinga mi ligger nemlig trygt inni pcen min og er i full bruk as we speak. Så får ikke gjort det ferdig før jeg får demontert det, så da blir jeg uten pc en stund.. Har laptop da, så blir fortsatt updates :)

 

Jeg får faktisk plass til 6 vifter, 2 radiatorer, 2 pumper og 2 vanntanker oppi denne kassa, såvidt jeg kan se for meg, så det var en positiv overraskelse!

post-90235-1217367912_thumb.jpg

 

post-90235-1217368025_thumb.jpg

 

post-90235-1217368087_thumb.jpg

Gadd ikke bruke noe laserpresisjon her, siden det ikke blir synelig på noen måte. Bare slanger som skal gjennom her.

 

Har bare tid til å jobbe på kvelden, så fikk meg litt arbeidslys etter litt leiting.

post-90235-1217368070_thumb.jpg

 

Siste jeg fikk gjort nå var å kutte hullet til luftinntaket på andre siden også, så da er jeg ferdig med det. Bladet på stikksaga var visst blitt sløvt, noe som resulterte i at den ene siden ble hullet 3mm lenger ut mot kanten på siden. Heldigvis er ikke 3mm noe å grine for her ;)

 

post-90235-1217368268_thumb.jpg

 

 

Det var alt for idag. Neste update blir nok når jeg har fått tømt vannkjølinga og demontert den ut av pcen min, så det tar nok noen dager, med mindre jeg finner på noe annet i mellomtiden. Er stygt redd for at det tar mer enn det, siden jeg skal på ferie til Oslo nå til lørdag, men begynner rett på igjen når jeg kommer hjem!

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE #11

13.08.08

 

 

Da var det dags for en update igjen ja. Det går litt sakte framover, men jeg får hvertfall gjort litt. De siste dagene har jeg tatt for meg platene som skal være i toppen av kabinettet, og top og bunn i kjølekassa. Selv synes jeg hullene og utseende på det ser helt latterlig ut, men som sagt er det funksjonalitet som er greia her, ikke hvordan det ser ut. Ingen får noen gang se det uansett. De 6 hullene langs kanten skal ledningene til alle viftene gå gjennom. Skal få lagt opp noen bilder av det i neste update.

post-90235-1218662280_thumb.jpg

 

 

I toppen var det veldig lite som måtte gjøres. Her var det bare å finne ut av hvor vanntankene skulle stå, og lage hull til fillportene rett over. Helt straight forward her, bare brukte et borr til å lage hullene.

post-90235-1218662344_thumb.jpg

 

Her er fillportene montert. Synes det ser fint ut :) Blir kult å se når jeg får malt alt sort!

post-90235-1218662355_thumb.jpg

 

Planene har endra seg litt i forhold til det hullet på siden av kabinettet. Her hadde jeg jo planlagt å ha et gjennomsiktig plexiglass med en "danger watercooled" window etch, men jeg bytta denne ut til fordel for denne logoen jeg klippa ut. Planen er å bruke svart matt spraylakk på denne grønne plexien, og fjerne papirbitene etterpå så det etterlater logoen gjennomsiktig. Når det er gjort bruker jeg en matt gjennomsiktig lakk på begge sider, så det grønne lyset jeg skal ha bak vil dele seg jevnt over logoen.

post-90235-1218662405_thumb.jpg

 

Det var det for nå. Skulle egentlig lime sammen mer av kabinettet idag, men det regna noe helt sykt, og vi hadde ikke plass inne, så da måtte det bare vente.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE ?

 

 

Dette er bare en liten notis. Har fått gjort en ganske god del idag. Har limt sammen begge kassene nå, og nå står de på badet til tørking. Fikk tatt noen bilder, men har de ikke her, så får lasta de opp om noen få dager. For de som ikke allerede har tenkt det ut selv, så skal den øverste plata være løs. Har ikke funnet på noen fancy festemetode for denne enda, men det må være mulig å få den av. Radiatorer, pumper og vanntanker må jo kunne taes ut igjen :p

 

Nå skal jeg begynne å sparkle vannkjølingskassa om noen dager, noe jeg har gruet og gleda meg til. Håper det blir fint, men regner med at det blir noen sinnsykt strev... Så må jeg til byen og kjøpe maling da.

 

Kom gjerne med forslag og erfaringer med forskjellig type maling. (eller spray for den saks skyld.) Ellers tenkte jeg å prøve meg litt fram med matt sort, og en klar lakk over. Noen som vet om dette kan bli bra/har prøvd det selv?

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #12

17.08.08

 

 

Her er bildene jeg lovet dere. Har nå limt sammen kassene, og er ferdig med filing og avrunding av den øverste kassa. Har også sparklet skruehullene, og nå er det bare å grunne det hele og sparkle/male den.

 

Her er kassene satt sammen. Merk, de står bare oppå hverandre med en liten plate mellom. Har ikke festa de sammen enda.

post-90235-1219003084_thumb.jpg

post-90235-1219003060_thumb.jpg

post-90235-1219003071_thumb.jpg

post-90235-1219003105_thumb.jpg

post-90235-1219003138_thumb.jpg

 

Toppen passa ikke helt med en gang, så den ligger bare oppå atm.

post-90235-1219003118_thumb.jpg

 

Den nye plexiplata jeg skal bruke. nVidia-logoen kommer altså på denne siden av kabinettet.

post-90235-1219003154_thumb.jpg

post-90235-1219003172_thumb.jpg

 

Her har jeg høvla til toppen så den passer nesten akkurat. Nesten, fordi det blir en liten glipe på hver side. Det må til, siden det blir litt tjukkere med maling der.

post-90235-1219003186_thumb.jpg

 

Så var det å høvle ned kantene, file, og til slutt pusse de.

post-90235-1219003211_thumb.jpg

post-90235-1219003226_thumb.jpg

post-90235-1219003249_thumb.jpg

 

Til slutt var det å sparkle skruehullene. Har faktisk aldri brukt sparkel før :p

post-90235-1219003335_thumb.jpg

post-90235-1219003349_thumb.jpg

 

Aller sist idag er nVidia-logoen. Jeg brukte først en matt sort spray. Warhammer Chaos Black, om noen har hørt om den :) To strøk med dette før jeg fjernet sjablongen. Det skulle vise seg å ikke være så lett. Teipen var eldgammel dobbelsidig teip, og det limet nekta å gå av! Ikke hadde vi rødsprit heller, så det endte opp med negllakkfjerner og q-tips og en hel det presisjon. Da jeg var ferdig med det la jeg på et lag med matt gjennomsiktig lakk. Matt Varnish, også warhammer spray :) Helt til slutt (alvor), ble det ett lag til med matt på hele baksiden av plata. Da vil det grønne lyset dele seg jevnt over bak, så det blir et fint grønnt lys gjennom hele logoen. Bildet er tatt med mobilkamera, og lyset bak er en grønn pc-bakgrunn. Bare for å gi et lite inntrykk :)

post-90235-1219012375_thumb.jpg

 

Det var alt for idag. Legg gjerne igjen en kommentar og si hva dere synes / liker / ikke liker / ideer til ting osv.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #13

19.08.08

 

 

Som en spurte etter, så har jeg hvertfall tatt ett bilde av kassa med hovedkortbrettet i, så er den tvilen ute av verden en gang for alle =)

post-90235-1219135238_thumb.jpg

 

Ellers så har jeg begynnt å gjøre klar vannkassa til maling. Holder på å grunne den, og når det er tørt blir det pussing og sparkling.

post-90235-1219135326_thumb.jpg

Trodde det sto "Heftig grunning" ^^

 

post-90235-1219135420_thumb.jpg

 

post-90235-1219135461_thumb.jpg

 

Fikk også tatt ett litt bedre oppløst bilde av logoen.

 

post-90235-1219135492_thumb.jpg

 

Skal få grunna kassa inni også, men må nesten tørke på utsia før jeg snur den. (Jada jeg kunne gjort det inni først, men det var så kjedelig :p )

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #14

21.08.08

 

 

Hallo igjen. Bare en miniupdate her nå. Har nettop pussa ned sparkelet på den ene siden på kassa. Var veldig dårlig lysforhold nå, men ble ett bilde da hvertfall =)

 

Veldig høyoppløst, men det må til for å se det.

post-90235-1219354300_thumb.jpg

 

Har bare pussa det med 100-papir, så er litt ripete. Skal kjøpe 200 og 400 om noen dager så jeg får finpussa det.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #15

29.08.08

 

 

Sånn da har jeg fått pussa en del.

 

Har ikke tid til å skrive så mye nå, så bare legger ut bildene.

post-90235-1220002687_thumb.jpg

 

post-90235-1220002695_thumb.jpg

 

post-90235-1220002704_thumb.jpg

 

 

Har skaffa meg støvfilter også. Må fikse noen lys bak eller noe så det blir litt kult.

post-90235-1220002709_thumb.jpg

 

 

Sånn ser det ut etter at jeg har pussa det med 320papir.

post-90235-1220002718_thumb.jpg

 

 

Har ikke sparkla denne siden enda, men skal få gjort det snart.

post-90235-1220002714_thumb.jpg

 

Det var det for nå. Kommenter gjerne hva dere synes =)

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE #16

02.09.08

 

 

Hallo igjen. Nå har jeg begynnt å spraye og sånt :D

 

post-90235-1220339367_thumb.jpg

 

Må bare si at jeg er ikke en mester i dette, og det vil ikke bli like pent og perfekt som casmoddet Snekker'n hadde for en tid siden, men jeg gjør det så godt jeg klarer så får det holde med det :)

 

post-90235-1220339373_thumb.jpg

 

Det er fortsatt et par flekker som må tas, men jeg er godt på vei med denne kassa nå. Snart ferdig^^ Det blir visst utrolig tydelig forskjell på fargen mellom der det er mer sparkel enn andre steder så det må sprayes og pusses om hverandre 3 til 4 ganger før det blir bra. Nå mangler det bare å bli ferdig med lokket også, så er hele den delen ferdig.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

UPDATE #17

17.09.08

 

 

Det tar litt tid mellom hver gang, men det skjer da hvertfall noe. Har knota litt fram og tilbake med vannkassa (har sagt vannkassa så mange ganger nå så håper dere vet hva jeg mener) pga jeg har pussa og spraya litt i over/underkant av hva jeg burde en del ganger, men nå ser det endelig bra ut. Gadd ikke ta noen bilder av det, for man kan nesten ikke se forskjell fra de forrige to bildene. Den er svart, helt enkelt.

 

Nå er jeg på vei med lokket da hvertfall. Har fått grunna og sparkla det idag, og nå ligger det til tørk på rommet til broren min. Rommet mitt er whopping 7m² så, her er det ikke mye til lagringsplass......

post-90235-1221676456_thumb.jpg

 

post-90235-1221676467_thumb.jpg

 

Fant også ut at jeg hadde lyst til å få hele greia til å se sort ut, så spraya like godt HK-brettet sort. Tetta igjen alle hulla med teip, og bare spraya på ett lag. Holdt i massevis det :)

 

post-90235-1221676535_thumb.jpg

 

Har kjøpt to bokser til med spray, så når jeg får tid skal jeg pusse og spraye hele greia, så får dere se hvordan boksen blir seende ut til slutt (ca)

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

UPDATE ?

 

 

Ikke noen update det her, bare noen få bilder jeg ville legge ut.

 

Beklager, men bildene er tatt med mobilen. 2MP uten autofokus... Så er ikke så mye å skryte av, men er alt jeg har her nå. Skal se om jeg kan få bytta de ut med noen bedre etterhvert.

 

post-90235-1221684287_thumb.jpg

 

For å forklare litt da. Først av alt tenkte jeg det kunne få se litt fancy ut, så valgte disse niplene på skjermkorta :p

Grunnen til at jeg lar vannet gå ut igjen nederst er på grunn av at det blir mye lettere når jeg skal tømme systemet. Nesten rett etter albueleddet skal det kobles på en T-kobling, og ut nede skal det kobles en ventil, og til slutt en drainport.

 

post-90235-1221684332_thumb.jpg

 

post-90235-1221684342_thumb.jpg

 

Blir samme opplegget med drainport og ventil ut av den øverste niplen på Fusion-blokka.

 

 

Kommentarer går her

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...