Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installere bluetooth på HP 6715s


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med å få installert driverne for den innebygde bluetoothen i min HP 6715s.

PCen som jeg har kjøpt gjennom skola kom med Vista Basic installert. Da virket selvsagt bluetooth og hele pakken, men etter jeg la inn XP Pro så får jeg ikke denne til å virke.

 

Har lastet ned nyeste drivere fra hp.com. Jeg får installert halvveis, helt til programmet sier at jeg må aktivere bluetooth for å fortsette installasjonen. Dette er problemet, hvordan kan jeg få aktivert den når den ikke er installert?

 

Nå ikveld har jeg installert Vista igjen, men det samme skjer.

 

 

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Nå har jeg ikke sjekket hvilket adapter det er snakk om.

Tipper det er samme d***en som Dell bruker (Toshiba).

Vel, det er muligens kurant hardware (sikkert billig) men pga ulik driver-arkitektur må firmware oppgraderes fra/til installasjon i Vista/XP.(Slik jeg oppfatter installasjonen)

 

 

Forutsatt at du har fått tak i rett driver (fra supportsiden) så vil korrekt driver for både XP og Vista gjøre følgende:

 

1) Først oppgradere(nedgradere) firmware.

 

2) Installere selve Bluetooth drivere som er totalt forskjellige fra XP/Vista.

 

Har samme irriterende problem med Dell D620 (og en Inspiron 1620).

 

Bruker 2 HD'er, en med Vista og en med XP.

 

Hver gang jeg bytter harddisk må jeg gjennom installasjonsprosedyren, dvs. avinstallere og reinstaller (inkludert firmware, som er den viktigste biten).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ja, nettverkskortet er aktivert.

Jeg har to ikoner for bluetooth i kontrollpanelet.

- Bluetooth-enheter

- Bluetooth-konfigurasjon

 

Når jeg klikker på Bluetooth-konfigurasjon får jeg denne meldingen etter et halvt minutt:

post-111035-1208432227_thumb.jpg

 

Åpner jeg Bluetooth-enheter kommer denne opp:

post-111035-1208432281_thumb.jpg

Der ser du at det ikke finnes noen enheter. (Selfølgelig, fordi at driveren ikke er installert.)

Velger jeg fanen Maskinvare i dette vinduet er det heller ingen maskinvare som ligger i listen.

 

Ettersom hva jeg har lest så er det et Broadcom som har levert bluetooth-adapteret.

Har prøvd en utallige ganger å søke etter drivere på Windows Update, lokalt på maskinen, i de mappene som driverne ligger i og jeg har prøvd å velge driver manuelt.

Når jeg velger driver manuelt får jeg beskjed om at enheten ikke kunne starte.

 

Enhetsbehandling:

post-111035-1208431901_thumb.jpg

 

 

Jeg har lastet ned drivere her.

 

Ikke at det er så forferdelig viktig med bluetooth-funksjonen, men det er veldig kjekt å ha. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...