Gå til innhold

Særemne - Jo Nesbø


Anbefalte innlegg

Jeg har lest flere av Jo Nesbøs bøker til mitt særemne.. har lest Flaggermusmannen, marekors og snømannen. Problemstillingen min går på Harry Holes personlighet, hvordan den er, hvilke problemer han har eventuelt, hvorfor han har de o.l

 

Håper noen har noen gode innspill :) og eventuelle episoder som er vendpunkt for hans personlighet, problemer osv.

 

takk på forhånd :) veeldig gode bøker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv skrevet om Snømannen, fikk sekser på bokrapport. Fra Snømannen må du huske å få med Harrys oppførsel mot mørket. Mer kan jeg ikke si, for jeg skal ikke gjøre dette for deg. Tips: Mordet på Sylvia Ottersen i skogen, og hva Hole føler da han følger hennes rute og hva han tenker om mørket. Få også med hva han sier om mørket til Oleg. Noe med at det må overvinnes, derfor blir Oleg alltid sendt ned i kjelleren for å hente shit. :)

Lenke til kommentar
Jeg har selv skrevet om Snømannen, fikk sekser på bokrapport. Fra Snømannen må du huske å få med Harrys oppførsel mot mørket. Mer kan jeg ikke si, for jeg skal ikke gjøre dette for deg. Tips: Mordet på Sylvia Ottersen i skogen, og hva Hole føler da han følger hennes rute og hva han tenker om mørket. Få også med hva han sier om mørket til Oleg. Noe med at det må overvinnes, derfor blir Oleg alltid sendt ned i kjelleren for å hente shit. :)

Tusen takk for gode tips :)

 

Har du skrevet noe om flaggermusmannen også eller?

Får ta å leite gjennom boken da, husker jo ikke hvor ting stod engang.. er en stund siden jeg leste snømannen men :) Veldig nyttige tips.. Bare kom med flere om du har!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Harrys største problem er at han er alkoholiker. I enkelte perioder har han mer kontroll men en alkoholiker vender alltid tilbake. Å ha den grad av alkoproblemmer som Hole har og fortsatt være en sentral etterforsker virker for meg egentlig ganske umlig i norsk arbeidsliv ellers, særlig når Harry har en unik even til å legge seg ut med alle og enhver av sjefer. Hvorfor får han ikke fyken? Myten om Harry vil vel ha det til at han er så god at sjefene ikke har råd til å bli kvitt han. Han levere resultater, derfor får han bli. Det kunne kansje vært intressant?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, Harry kommer alltid i "problemer" på jobb, og enhver annen etterforsker ville fått sparken tidlig i hans posisjon. Men siden han faktisk er så god i jobben sin og får resultater lar de ham beholde jobben.

 

Tror Harry tenker mye på Rakel og Oleg, de er på en måte alt han har. Er selvsagt søsteren med downs syndrom, men det blir liksom annerledes. Når Rakel forlater Harry til fordel for Mathias tror jeg han går på en emosjonell smell, som er bare forståelig. Men jeg tror dette er et vendepunkt, for han begynner å prioritere annerledes. Tror også han ser på seg selv mer eller mindre som en far for Oleg, og å miste ham er like ille som å miste Rakel.

 

Tror Bamsemumsen har veldig rett i at han har mange tanker om mørket. Måtte btw le litt av kommentaren "å også med hva han sier om mørket til Oleg. Noe med at det må overvinnes, derfor blir Oleg alltid sendt ned i kjelleren for å hente shit.:)".

 

Litt OT: Har lest alle 7 bøkene om Harry Hole, og anbefaler alle andre å lese dem også;) Virkelig norsk krim på sitt beste.

 

Virker som et bra prosjekt du har, å analysere personligheten til Harry Hole. Du kan jo alltids sende en epost til Jo Nesbø selv, han gir sikkert mer enn villig svar på mange av spørsmålene dine :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 år senere...

Jeg har selv skrevet om Snømannen, fikk sekser på bokrapport. Fra Snømannen må du huske å få med Harrys oppførsel mot mørket. Mer kan jeg ikke si, for jeg skal ikke gjøre dette for deg. Tips: Mordet på Sylvia Ottersen i skogen, og hva Hole føler da han følger hennes rute og hva han tenker om mørket. Få også med hva han sier om mørket til Oleg. Noe med at det må overvinnes, derfor blir Oleg alltid sendt ned i kjelleren for å hente shit. smile.gif

kan du sende meg oppgaven?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...