Gå til innhold

Utenlanskopprigninger, bekymret for regning.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Her i de siste dagene har jeg ringt en haugevis av ganger til et nummer til en bedrift.

Mobilnummeret ser ut til og være vidrekoblet til mange flere telefoner.

 

En dag kom jeg til en av ansatte som var i Tyrkia på ferie. [Fikk svar] Også en telefonsvarer som starter på engelsk men så kommer til norsk.

En dag kom jeg til Norge. [Fikk svar]

Og en dag kom jeg også til Norge. [Fikk svar] Disse 2 kan være de samme.

En annen dag OGså til norge. [Telefonsvarer på bedriften]

 

Så nummeret er minst vidrekoblet til 3 telefoner.

Jeg har ringt og ringt på dette nummeret flere ganger.

Kan jeg ende opp med en saftig telefonregning selv om samtalen utenlansk varte i 2-3 min og såvidt hørte på telefonsvareren?

 

Dette er såvidt omvendt:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/09/532041.html

 

PS: Det var Go-Kart utleie som aldri tok telefonen når de hadde åpent. Vanskelig og få kontakt med Go-Kart utleie i Ålesund. Men har sine grunner. Ene av de er på ferie, den andre på en slags turnè.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte meg det kompis.

Men husker du når vi for på sverige tur?

 

Fikk denna SMS'en når vi nesten kryssa grensa

Prisinformasjon fra Telenor for bruk av mobilen i Norden: For privatabonnement: ring til Norge for kr 3,59. Motta samtaler for kr 2,39 pr min osv...

 

Urk. Men da er jo alt løst sikkert. Må vell betale for den lille samtalen til tyrkia regner jeg med.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Du som har norsk mobilabonnement og oppholder deg i Norge, betaler det det koster å ringe til det nummeret du taster inn på telefonen din.

 

Er det et norsk nummer du har tastet, betaler du norsk takst. Er det et tyrkisk nummer, betaler du utenlandstakst til Tyrkia.

 

Du kan ikke vite om noen har tatt mobilen sin med til utlandet, eller viderekoblet den til et annet land. Det betaler den du ringer TIL. For det er de som har viderekoblet. Eller er i utlandet. Get it?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...