Gå til innhold

Jævlig bra historie fra Mes... Hardt såret måtte Svein drepe to Taliban-soldater for å berge livet


40mm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inception, du vil nok like denne

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/129467

 

Spennende greier. Vet du hvilken avdeling disse hører til? Jegerkompaniet?

 

Skal ikke si noe sikkert da jeg hverken har vert i militæret eller kjenner til militærets operasjoner i Afghanistan per dags dato. Men mitt inntrykk er at de er fra Jegerkompaniet ja. Det er ialelfall utelukket at de er fra MJK eller FSK, siden de ikke hadde blitt filmet på den måten. Det kan vel være en mulighet at de kommer fra KJK, men jeg tror nok de er fra Jegerkompaniet da de først og fremst holder på med Observasjon og etteretning.

Lenke til kommentar
Inception, du vil nok like denne

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/129467

 

Spennende greier. Vet du hvilken avdeling disse hører til? Jegerkompaniet?

 

Skal ikke si noe sikkert da jeg hverken har vert i militæret eller kjenner til militærets operasjoner i Afghanistan per dags dato. Men mitt inntrykk er at de er fra Jegerkompaniet ja. Det er ialelfall utelukket at de er fra MJK eller FSK, siden de ikke hadde blitt filmet på den måten. Det kan vel være en mulighet at de kommer fra KJK, men jeg tror nok de er fra Jegerkompaniet da de først og fremst holder på med Observasjon og etteretning.

 

Med tanke på at de de er bevepnet med G36 fra HK, så er de nok fra KJK. Da KJK er den eneste avdelingen med g36.

se på kolben rundt 4:25 når han bøyer den... hint.

Lenke til kommentar
Inception, du vil nok like denne

 

http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/129467

 

Spennende greier. Vet du hvilken avdeling disse hører til? Jegerkompaniet?

 

Skal ikke si noe sikkert da jeg hverken har vert i militæret eller kjenner til militærets operasjoner i Afghanistan per dags dato. Men mitt inntrykk er at de er fra Jegerkompaniet ja. Det er ialelfall utelukket at de er fra MJK eller FSK, siden de ikke hadde blitt filmet på den måten. Det kan vel være en mulighet at de kommer fra KJK, men jeg tror nok de er fra Jegerkompaniet da de først og fremst holder på med Observasjon og etteretning.

 

Med tanke på at de de er bevepnet med G36 fra HK, så er de nok fra KJK. Da KJK er den eneste avdelingen med g36.

se på kolben rundt 4:25 når han bøyer den... hint.

 

Jeg tror også det er KJK vi snakker om, men jeg trodde ærlig talt at de ikke likte å fremstå så offentlig på TV.

Lenke til kommentar

Bra observert HW :) Du har nok helt rett! Men ang. våpen de bruker. Får ikke avdelinger som reiser til Afghanistan bruke de våpenene de føler seg mest komfortabel med? i alle fall spesialstyrkene?

 

KJK er jo ikke en spesialstyrke, så de har ikke samme hemmelighetshold rundt seg som FSK / MJK. Det forklarer kanskje hvorfor de ikke er anonyme på filmen. Men er litt merkelig.

Lenke til kommentar
Bra observert HW :) Du har nok helt rett! Men ang. våpen de bruker. Får ikke avdelinger som reiser til Afghanistan bruke de våpenene de føler seg mest komfortabel med? i alle fall spesialstyrkene?

 

KJK er jo ikke en spesialstyrke, så de har ikke samme hemmelighetshold rundt seg som FSK / MJK. Det forklarer kanskje hvorfor de ikke er anonyme på filmen. Men er litt merkelig.

 

Jeg syns også det var merkelig. Hvis man ser på db reportasjen så er jo soldatene i kjk anonymisert, og hvis jeg var en del av styrkene til kjk i afghanistan ville nok jeg blitt anonymisert for min egen og andres sikkerhet.

Lenke til kommentar
Bra observert HW :) Du har nok helt rett! Men ang. våpen de bruker. Får ikke avdelinger som reiser til Afghanistan bruke de våpenene de føler seg mest komfortabel med? i alle fall spesialstyrkene?

 

KJK er jo ikke en spesialstyrke, så de har ikke samme hemmelighetshold rundt seg som FSK / MJK. Det forklarer kanskje hvorfor de ikke er anonyme på filmen. Men er litt merkelig.

 

Jeg syns også det var merkelig. Hvis man ser på db reportasjen så er jo soldatene i kjk anonymisert, og hvis jeg var en del av styrkene til kjk i afghanistan ville nok jeg blitt anonymisert for min egen og andres sikkerhet.

 

Viss du tenker på den reportasjen om han KJK-soldatene som drepte to stk, som er topic emne, så er det kanskje fordi han drepte to stk? Jeg vet ikke, men det kan jo være logisk :p

Lenke til kommentar

For å si det sånn, forsvaret har nok sett grundig gjennom dette innslaget på NRK før det ble godkjent og sendt på tv.

 

Og nå er det jo ingen av soldatene i dette innslaget som står fram med fult navn og adresse, og det er ikke så vanskelig å si at man heter Pål, selv om man egentlig heter Per...

Endret av HV-I BW
Lenke til kommentar
Bra observert HW :) Du har nok helt rett! Men ang. våpen de bruker. Får ikke avdelinger som reiser til Afghanistan bruke de våpenene de føler seg mest komfortabel med? i alle fall spesialstyrkene?

 

KJK er jo ikke en spesialstyrke, så de har ikke samme hemmelighetshold rundt seg som FSK / MJK. Det forklarer kanskje hvorfor de ikke er anonyme på filmen. Men er litt merkelig.

 

Jeg syns også det var merkelig. Hvis man ser på db reportasjen så er jo soldatene i kjk anonymisert, og hvis jeg var en del av styrkene til kjk i afghanistan ville nok jeg blitt anonymisert for min egen og andres sikkerhet.

 

Viss du tenker på den reportasjen om han KJK-soldatene som drepte to stk, som er topic emne, så er det kanskje fordi han drepte to stk? Jeg vet ikke, men det kan jo være logisk :p

 

Det kan godt hende, men man vet jo ikke om soldatene i nrks reportasje har vært i samme situasjon. Du har nok helt sikkert rett, med tanke på at soldaten i db reportasjen går tydelig ut med at han drepte to talibalsoldater, så er det for alles beste at han blir anonymisert. Uansett ville nok jeg blitt anonymisert uavhengig om jeg hadde drept noen eller ikke, men det er helt annen sak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...