Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Evighetsprosjektet: Jeg bygger PC


Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt inn komponenter til drømmepcen!

 

Pakkene kom i går, og det var moro å pakke alle delene ut.. men så ble alt litt vanskeligere, jeg kom på at jeg ikke aner hvordan man setter sammen en pc.. jeg antok at den så og si ville bygge seg selv, men litt mer komplisert ble det..

 

Derfor starter jeg denne tråden, jeg føler jeg kommer til å trenge litt hjelp under byggingen av denne pcen :D

 

Specs:

 

Kabinett: Antec P190

HK: Asus Rampage Formula

CPU: Intel E8400

RAM: Mushkin 4GB CL4

HD: Samsung F1 750GB

Skjermkort: Sapphire HD 3870

OS: Vista Ultimate SP1

 

Jeg har installert HK, CPU og RAM så langt.. det gikk greit utenom at CPU-kjøleren jeg kjøpte (Xigmatek 1283) ikke passet i kabinettet pga sidedør-vifta!

 

Bestilte ny kjøler nå, northQ Siberian Tiger..

 

Denne kommer forhåpentligvis på fredag, men inntil da begynt jeg å kikke litt på kabling osv, og der møtte jeg mitt første problem jeg trenger litt hjelp med:

 

koblingen av harddisken..

 

jeg kan ikke finne noen SATA kabler medfølgende kabinettet eller harddisken!

Burde ikke dette følge med?

 

Og hva slags strømtilkobling bruker den harddisken? Ingen av kablene fra psuene passer!

 

All hjelp tas imot med stor takk! Jeg tok kanskje litt lett på å sette sammen PCen selv, men med litt hjelp fra dere skal det nok gå bra! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe abit sendte med 8 stk på gammelhket mitt :D Men de skal være der. Husk at de smale er til data, brede er til strøm. Men om du har en eldre harddisk fra Western Digital (i alle fall, vet ikke med andre) så har den vanlig 4-pins tilkobling, slik som cd-rommen har, i tilleg til sånn bred 15-pins, kobler du i begge kan det si poff og du må ut med nye penger til harddisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...