Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Asus Maximus Extreme X38 og Vista X64 problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter virkelig med å få ting til å funke. Har WD Raptor X 150 s-ata og Seagate Barracuda 200Gb s-ata, men får "bluescreen" eller "frys" når jeg prøver å legge inn enten Vista x64 eller XP Pro. Mistenker et s-ata/raid driverproblem, men Vista vil ikke ha noen jeg serverer og XP vil ha diskett, noe jeg ikke har. Wtf!!!!!!!

Hele greia står, og nå på tredje dagen går det nesten på helsa løs her i huset. Kan noen hjelpe meg til å få se lyset igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På bluescreen skjermen husker jeg ikke hva som sto, men frys nr.1 kom etter at Vista X64 var installert. Jeg drev og la inn chipsetdriver, noe den jobbet med i et kvarter så fikk den frys. Den virket treg hele PC-en, når jeg prøvde å legge inn på nytt fikk jeg bluescreen rett før oppstart av OS.

Da prøvde jeg å legge inn XP Professional SP2 og kom til "Vent litt" rett før en skal godkjenne vilkårene med "F8". Der sto den en halvtime før jeg slo av.

Dagen etter prøvde jeg på nytt med XP og denne gangen fant den HDD som ble hurtigformattert og den begynte å kopiere filer. Den stoppet på 64%, da restartet den og ville ikke boote fra dvd-drev(som er s-ata).

Etter å ha byttet fra Raptor 150 til Seagate Barracuda 200 s-ata forsøkte jeg å legge inn Vista, men den stoppet på den første grønne haken før "pakker ut filer" og sto der i en halvtimes tid før jeg restartet og prøvde på nytt med samme resultat.

Byttet ut til en Raptor 74GB og fikk igjen lagt inn Vista der den fikk frys etter ti minutter ut i OS. Deretter fikk jeg bluescreen før Vista ble ferdig installert, så tok jeg en pils for da var jeg dritt lei...

HJELP!

Skrevet (endret)

Det der kan være minnet ditt åsså, det kan hende at du må justere volten på brikkene, siden du kjører 4gb ram.. :hmm: ser at du bruker corsair brikker, jeg har veldig dårlig erfaring med de og asus :thumbdown:

Endret av superbygger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...