Gå til innhold

Hvordan få det lille ikonet på adresselinja?


Anbefalte innlegg

aner ikke om det er HTML som er svaret her, men jeg lurer da altså på hvordan man fålagt inn det lille bildet som mange har på nettsidene sine, som dukker opp på adresselinja, og i favorittlista foran adressa? om noen fortsatt er i tvil om hva jeg snakker om, så har jeg lagt ved et bilde. Dette er jo egentlig en bagatellmessig liten sak, men hadde vært morsomt å vite, når jeg nå alt er i siget med mitt web-prosjekt ;)

post-76392-1207754900_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aner ikke om det er HTML som er svaret her, men jeg lurer da altså på hvordan man fålagt inn det lille bildet som mange har på nettsidene sine, som dukker opp på adresselinja, og i favorittlista foran adressa? om noen fortsatt er i tvil om hva jeg snakker om, så har jeg lagt ved et bilde. Dette er jo egentlig en bagatellmessig liten sak, men hadde vært morsomt å vite, når jeg nå alt er i siget med mitt web-prosjekt ;)

 

 

En liten HTML-bit som kalles favicon. Du finner det du trenger på wikipedia for å få igang dette, eller du kan lese litt rundt på forumet her, for dette har vært spurt om flere ganger ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg tulla litt med dette ikonet, men får det ikke til å fungere... Jobber foreløpig lokalt, vil ikke laste opp siden før jeg er ferdig, meg jeg får altså ikke til... Har laga et lite 16x16 ikon i GIMP, som jeg lagra med filendinga .ico, men likevel får jeg ikke dette opp i nettlesern. Har firefox og IE7, og det funker ikke i noen av dem. Hva er det jeg kan ha gjort galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...