Gå til innhold

Hjelp til valg av kabinett til ny pc


Anbefalte innlegg

Den nye pcen eg har tenkt å ha er et intell basert system.. Eg vil ha en ganske så kraftig spillpc altså, og reiser endel på LAN.

 

Dette kabinettet her lurer eg på om er bra.

 

Lian Li PC31 på http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC31 er et alternativ eg lurer på å kjøpe. Likte designet svært godt og det såg kjempebra ut, men det som eg nå lurer på er om strømforsyningen kommer til å stå i veien. Eg liker å ha lett kontakt med CPU, ram osv..

Har sett kabinetter som har sin strømforsyning rett nedforbi CPU osv. Det ser jo ut som dette kabinettet og har en slik løsning, men det kan se ut som en kan dra ut alt innholdet på en skinne. Då henger strømforsyningen igjen og en har ikke noen ekle hinder for å ta ut ram etc.

 

Er det kanskje andre gode kabinett forslag dere har? eg tenker kun på et miditower og ikke så mye større et. Kanskje pittelitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

air black er jeg veldig fornøyd med. har satt in vindu og neonlys. Kult!

Det geniale med kabinettet er 120 vifta forran hd-ene. du har plass til 6-7 hd-er. desuten er det viftestyring. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe papst vifte til strømforsyninga og alt annet for å gjøre pc-en mest mulig lydløs. Det er dyrt men det verdt det. ialefall hvis du skal ha pc-en til å se på film.

Lenke til kommentar

Lian Li leverer gode kabinetter. Har selv PC-60 USB. Lette å bygge i og pene og se til. Jeg ville heller valgt et fra PC-60-serien. De er større og leveres med en ekstra vifte bak, til å suge ut luft. Koster noen lapper ekstra, men det skulle vel ikke være et problem, siden du sier at du skal en kraftig spill pc (vanligvis ganske dyre).

 

Uttrekkbar hovedkortskuff er absolutt en fordel, og gjør monteringen til en lek.

 

Eneste som trekker ned ved Lian Li er prisen.

 

 

Husk å velge en god strømforsyning, f.eks. enermax (også ganske dyre).

 

Hvis du skulle velge et i PC-60-serien, vil jeg anbefale en rheostat til vifta bak ved strøforsyningen da denne bråker ganske mye.

Lenke til kommentar

En ting til eg lurer på som egentlig er helt OFF topic: Hvordan finner eg ut om et hovedkort er nForce2 basert og hva er så det? Eg tenker å kjøpe meg et Asus hovedkort siden eg då kan kjøpe et Asus skjermkort, og disse vil vell passe godt sammen. Vil ikke ha mest mulig stabilitet i PC'en

Lenke til kommentar

Du mener nok Nforce2-basert. At et hovedkort er Nforce2-basert vil si at det har Nforce2 brikkesett (northbridge og southbridge). Nforce2 går for å være det beste alternativet for AMD systemer for tiden. I alle nettbutikker står det Nforce2. VIA KT400 osv i beskrivelsen for hovedkortene.

 

Skal du ha ASUS heter Nforce2 versjonene

 

ASUS A7N8X og ASUS A7N8X Deluxe, deluxe-versjonen har litt ekstra i forhold til vanlig versjon.

Lenke til kommentar

Finnes ikke nForce2 chipsett for intel-prosessorer. Er vel kun Intel og SIS som leverer chipsett til intel-prosessorene.

 

Har selv ikke hatt Intel-system siden 200MMX-tida, så jeg er vel ikke den rette til å svare på valg av Intel-hovedkort. Er vel en del som står på trappa når det gjelder Intel, f.eks. 800 MHz FSB (200 QDR) osv, så kanskje du bør vente litt?

 

Sjekk litt på forumet her, så finner du nok svar. Eller vil jeg anbefale deg å sjekke tester på:

 

www.anandtech.com

www.tomshardware.com

 

Google gir også svar på veldig mye.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...