Gå til innhold

Beste MMORPG noensinne! start idag (gratis) guide medfølger.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det gar jo an a laste ned WoW-klienten ogsa mener jeg, siden man "ma" betale for a joine serveren.

ja! akkurat.

Du kan kjøpe klienten i butikkene, men du kan også lastne den ned, Gratis??? ja! lovlig? JA!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Det gar jo an a laste ned WoW-klienten ogsa mener jeg, siden man "ma" betale for a joine serveren.

Korrekt. Alternative linker sparer bare linja til produsenten, og er ikke ment som ulovligheter.

ja! akkurat.

Du kan kjøpe klienten i butikkene, men du kan også lastne den ned, Gratis??? ja! lovlig? JA!

Klienten ja. For å koble deg til koster det penger, det er her problemet ligger.. Du oppfordrer til "piratkopiering".

Endret av Bjohansen
Skrevet
Viss du lagde et spill og la det ut på fileplanet. ville jeg risikere å få purken på døre om jeg lastet det ned da?? nei!

Det er det samme som om jeg laster ned AVG virus program!

Det faktum at clienten ligger på Fileplanet gjør det ikke lovlig å spille på privat servere.. Det sparer båndbredden til produsenten.

Spille på privatservere er lovlig! Om det ikker er lovlig å lage private servere, er det uansett lovlig å spille.

Skrevet
Viss du lagde et spill og la det ut på fileplanet. ville jeg risikere å få purken på døre om jeg lastet det ned da?? nei!

Det er det samme som om jeg laster ned AVG virus program!

Det faktum at clienten ligger på Fileplanet gjør det ikke lovlig å spille på privat servere.. Det sparer båndbredden til produsenten.

Spille på privatservere er lovlig! Om det ikker er lovlig å lage private servere, er det uansett lovlig å spille.

Nei

Skrevet (endret)
Finn en server som koster penger og koble seg til..

Originale servere. L2P

edit: om en kompis stjeler en bil, er det da lovlig at jeg tar den?

Endret av Bjohansen
Skrevet

Originale servere. L2P

Om det tar den er det ikke lovlig uansett :p

Skrevet

Originale servere. L2P

Om det tar den er det ikke lovlig uansett :p

Samme med UO.. Folk har kopiert spillets funksjoner og emulert en server(kompis har stjelt bil), for også la deg spille på den(så tar jeg den etterpå).

Skrevet
Jeg har en ide, hva om vi lar noen andre komme med synspunkt. Vi er jo totalt uenige uansett.

Be my guest, Ståle har allerede prøvd.

Han var faktisk ening med meg..han sa det var lovlig og laste ned, noe som vi var uenige om før han kom med den hennveldelsen.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det piratkopiering a koble til private servere. Ihvertfall ikke sa lenge dette ikke star spesifikt i EULAen (noe jeg ikke har lest men regner meg det ikke gjor siden jeg har sett flere slike trader)

Men da hadde det vaert mer riktig a betale for spillet.

Skrevet
Jeg har en ide, hva om vi lar noen andre komme med synspunkt. Vi er jo totalt uenige uansett.

Be my guest, Ståle har allerede prøvd.

Han var faktisk ening med meg..han sa det var lovlig og laste ned, noe som vi var uenige om før han kom med den hennveldelsen.

Er ikke ulovlig å laste ned KLIENTEN, men det faktum at du oppfordrer andre til å spille på privatservere(ulovlig). på Diskusjon.no diskuterer vi ikke noe som kan FØRE til piratkopiering.

Jeg vil ikke kalle det piratkopiering a koble til private servere. Ihvertfall ikke sa lenge dette ikke star spesifikt i EULAen (noe jeg ikke har lest men regner meg det ikke gjor siden jeg har sett flere slike trader)

Men da hadde det vaert mer riktig a betale for spillet.

Spillets EULA, postet på side 1:

"Ultima Online has been designed by Origin Systems for play only on the Service. The Software is licensed to you for play on the Service only. Origin does not grant you a license to use the Software for any other purpose. You agree to play Ultima Online only on the Service and not through any other means. You further agree not to create or provide any other means through which others may play Ultima Online, for example, through server emulators."
Skrevet

Det er også mulig å laste ned WoW-klienten gratis, bl.a. for en gratis trial-versjon av spillet.

Det er nå slik at med de fleste MMO'er at verifisering gjøres igjennom logon på servere igjennom klienten, og det er sånn man kan laste ned det komplette spillet, og bare få en trial-konto.

Dette betyr derimot ikke at spillet er gratis, fordi det er ikke meningen at man skal spille på private servere. Det du oppfordrer er kanskje i grenseland hvis man sier at "den serveren jeg spiller på har ikke godtatt EULA-avtalen", men det er likvel ikke lov.

Tråden bør stenges, akkurat som tråder som oppfordrer til spilling på private WoW-servere ville blitt stengt.

Skrevet

Ah da sa. Da er det jo selvfolgelig ulovlig, men det er ikke piratkopiering.

Men dette gar jo pa WoW, som ikke har den "regelen" mener jeg.

(Selv om Anarchy Online owns uansett :p)

Skrevet (endret)

Fant dette:

Uo er et "openscript" spill, som gjør det lovlig å ha egne servere.

Endret av SeerShadow
Skrevet

WoW og alle andre P2P MMORPG har samme syn på private servere. Ellers ville de jo ikke hatt kunder.

Piratkopiering i den grad at privatserveren er en emulert server, og ikke lovlig.

Fant dette:

O'rly? Kilde or it didn't happen.

Skrevet
"Ultima Online has been designed by Origin Systems for play only on the Service. The Software is licensed to you for play on the Service only. Origin does not grant you a license to use the Software for any other purpose. You agree to play Ultima Online only on the Service and not through any other means. You further agree not to create or provide any other means through which others may play Ultima Online, for example, through server emulators."

Men jeg tviler på at noen som spiller PServere har akseptert den EULA'en. Er det ikke litt i grenseland når det gjelder slike ting? Uansett tror jeg ikke Diskusjon.no godtar slikt og da er det et fett om det er lovlig eller ikke.

Edit:

Kun fordi spillet fortsatt spilles lovlig på offisielle servere betyr ikke det nødvendigvis at det er ulovlig.

Hvis spillets EULA sier at det ikke er lov, så er det ikke lov.. Moderator?

Moderatorene på dette forumet liker det kanskje ikke men en EULA har ingen juridisk makt i seg selv, i alle fall er det slik jeg har oppfattet det.

Når du spiller på en privat server klient er det ikke alltid du har godtatt en EULA. Derfor kan du heller ikke klandres for å ikke følge den.

Skrevet

WoW og alle andre P2P MMORPG har samme syn på private servere. Ellers ville de jo ikke hatt kunder.

Piratkopiering i den grad at privatserveren er en emulert server, og ikke lovlig.

Fant dette:

O'rly? Kilde or it didn't happen.

skal innrøme at det ikke var jeg som fant det.. men får jo litt hjelp over msn fra staff på serveren i krigen mot rettferdighet nå da.

Skrevet
Moderatorene på dette forumet liker det kanskje ikke men en EULA har ingen juridisk makt i seg selv, i alle fall er det slik jeg har oppfattet det.

Når du spiller på en privat server klient er det ikke alltid du har godtatt en EULA. Derfor kan du heller ikke klandres for å ikke følge den.

Du må mest sannsynlig lese gjennom EULA'en når du starter spillet. Og den forrige tråden ble stengt av en grunn, UO koster penger.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...