Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av 5.1 system.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å spare opp litt til, og kjøpe en løsning som er mye bedre.

Dynavoice F6 pakke i sort pianolakk + XTZ 99 W10.8 i sort pianolakk + NAD T744 = 7100kr

 

Bedre lyd får du ikke for pengene hvis du skal ha nyekomponenter, det er jeg veldig sikker på ;)

 

NAD forsterkeren er et kupp, og den selges billig fordi den fases ut. Tidligere har den kostet 4300 hvis jeg ikke husker helt feil, og NAD er kraftige saker.

Dynavoice F6 høyttalerene som høyttalerpakken bruker som fronter er nok de beste høyttalerene til under et par tusenlapper, og XTZ sine subwoofere skal være veldig gode. Altså ligger det ann til å banke driten ut av det anlegget du har linket til :)

Det er særlig ved avspilling av musikk og ved litt volum at forskjellene åpenbarer seg.

 

Legg i 1100 kr ekstra, pluss utgifter for frakt og høyttalerkabler, det er mitt beste råd.

 

EDIT: blei litt kluss med linkene ...

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Gå for det Bluum linker til. F6 spiller overraskende bra til prisen.

Det anlegget du linker til ville jeg ikke valgt( :ph34r: ) fordi hvis en skal koble det til pc får man kun Stereo, eller i verste fall (som jeg fikk) mye skurr og elendig lyd.

 

Det om watten bør du også glemme, det lille (pingle) anlegget er ikke noe kraftig..

Bassen dunket så vidt når jeg prøvde et sett som er nesten likt.. Satelittene var mindre, men subben, center og forsterker/dvdspilleren var lik..

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å spare opp litt til, og kjøpe en løsning som er mye bedre.

Dynavoice F6 pakke i sort pianolakk + XTZ 99 W10.8 i sort pianolakk + NAD T744 = 7100kr

 

Bedre lyd får du ikke for pengene hvis du skal ha nyekomponenter, det er jeg veldig sikker på ;)

 

NAD forsterkeren er et kupp, og den selges billig fordi den fases ut. Tidligere har den kostet 4300 hvis jeg ikke husker helt feil, og NAD er kraftige saker.

Dynavoice F6 høyttalerene som høyttalerpakken bruker som fronter er nok de beste høyttalerene til under et par tusenlapper, og XTZ sine subwoofere skal være veldig gode. Altså ligger det ann til å banke driten ut av det anlegget du har linket til :)

Det er særlig ved avspilling av musikk og ved litt volum at forskjellene åpenbarer seg.

 

Legg i 1100 kr ekstra, pluss utgifter for frakt og høyttalerkabler, det er mitt beste råd.

 

EDIT: blei litt kluss med linkene ...

 

takker for godt svar. men 2 problemer. vist jeg skulle valgt dette så måtte jeg ha en annen forsterker, siden den må være svart.

 

men jeg kan nesten ikke kjøpe et så stort system, siden stua mi er for liten til et så stor høyttaler sett. synd å si det, men det var derfor jeg har sett litt på det jeg linket.

Lenke til kommentar

Jeg ville hodt meg unna de ferdigpakkene uansett. De er veldig lite oppgraderings og tilkoblingsvennlige, i tillegg til at lydkvaliteten som regel er veldig dårlig når du spiller høyt. (ikke at den pleier å være god til vanlig heller)

 

Forsterkeren NAD T744 kan du få i grafitt farge, som er ganske svart. Men om du absolutt må ha noe kølsvart så er det opp til deg. Jeg vil bare si at du ikke finner NOE til den prisen som er i nærheten av like bra som som T744.

 

Det kan bli et problem å finne "små" og billige høyttalere med god lyd. For du må inngå kompromiss et eller anna sted, og er høyttaleren billig OG pen, kan du være ganske sikker på at den ikke spiller særlig bra ...

Lenke til kommentar
Er du nødt til å ha 5.1 med engang da?

 

Kjøp heller reciever og fronthøytalere nå, og kjøp resten til neste lønning, så har du kjøpt anlegg som du kan ha over lengre tid istedet for å kjøpe noe wræl som du har linket opp her, for det kjøpet ville du hatt angret på uansett.

 

 

neida, var vel bare en impuls jeg fikk etter jeg hadde vært hos min søster og hennes samboer. var ikke helt det samme å komme hjem til tv høyttaler. men siden jeg valgte å pusse opp PC-en litt til Age of Conan har jeg tørket støvet av min gammle forsterker og høytalera. men er ikke sikker på om det er verdt å "invistere" i de.

 

laget foresten en egen post angående det, så for de som er inntrisert så er det bare å lese og svare :D

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=937177&hl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...