Gå til innhold

Samlingsplass - Tråden om orientering


Anbefalte innlegg

For det første må jeg si meg ganske imponert over at det har blitt oppdrettet et eget orienteringskategori her i forumet. Hurra for diskusjon.no :fun:

 

Derfor burde det vel også være noen o-løpere her! (Jeg vet jeg har sett noen her inne)

Her kan de som vil snakke om orientering. Gjerne si hvilken klubb du løper for, hvilke løp du skal løpe osv.

 

Jeg kan jo begynne:

Klubb: Nydalens Skiklub

Klasse: H17-18

Kommende løp: Vårstafetten (Norwegian Spring), NM-natt, Tio

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er jo underbart at det kom Orienteringskategori her, hadde jeg aldri drømt om.

Klubb: Ok Moss

Klasse: H21

Jeg skal jo så klart Tio i år(Jippi, jeg fikk Långa natten ...) og har løpt noen av vårløpene som Norwegian spring og NM Natt.

 

Jukola hadde vært prim og kommet seg på i år, men jeg ville dra med klubben min. De siste årene har jeg reist med Indre-Østfold, for Moss har ikke klart å stille eget lag. Men det ble samme dans i år, vi har ikke nok som er sikre på om de kan og forrige helg gikk vår mulighet for bussplass ut. Nå orker jeg ikke stresse mer med det! :(

 

O-Festivalen blir jo så klart en fin start på sommeren, og jeg skulle gjerne tatt meg en tur til Sälen for å løpe O-Ringen, men kommer hjem fra VM i Tsjekkia den første dagen som O-ringen går av stablen.

 

Me sjåast i skogen!

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Bare tre dager igjen til Tio-mila starter. Selv har jeg første etappe, det blir gøy. Det er vel flere som skal løpe?

Lykke til på Långa natten zeltex, den står det respekt av! :whistle:

 

O-ringen blir bra i år, selv om jeg kommer til å savne telt og gjørme :p

Lenke til kommentar

noen av dere som har noen tips mot overtramp?

Durer gjennom skogen i 100km/t, og tråkker alltid ned i et eller annet hull så jeg tråkker over. Er selvsagt samme foten hver gang, denne er jo selvsagt ekstra slarkete fra før. Så, er det noe man kan gjøre for å forebygge at det skjer? Skal få tak i høye orienteringssko nå, så jeg får litt ankelstøtte. Noe mer kan kan gjøre, evt. noen som anbefaler noe annet?

Lenke til kommentar

Vel, to tips.

 

1. Kjøp/ønsk deg balansebrett, dette styrker ankelen og vil dermed dempe muligheten for å tråkke over i fremtiden.

2. Teip eller ankelstøtte, bruk teip eller ankelstøtte i de fleste løp hvor du konsentrerer 100% på løpet, og ikke akuratt hvor du setter ned benene(dvs de største løpene).

 

På treninger bør du løpe uten, slik at en får styrket anklene igjen. For når støtten brukes bygges heller ikke anklene opp igjen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Løper orientering stort sett for morro skyld, og for trimmen selvsagt. Utrolig god trim og komme bort fra kjipe asfaltløpinga. Løper bedriftsorientering i Hamar-området. www.hmbko.no :)

 

Blir 28 år i år. Løp stort sett 2.5km i fjor. Prøve og etablere meg i 3.5km klassen i år! :D

 

Samme her, da er vi konkurrenter....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide å sparke denne tråden til live. Da må da være flere enn 8 o-løpere her på forumet? Kanskje de bare har litt problemer med å finne fram. :p (ja, den var tørr)

 

Uansett, til helgen er det uttakningsløp til VM for juniorer, og det finnes mange favoritter og jokere. Hvem tror dere har en sjans?

 

Må jo heller ikke glemme at det er EM nå. Sterk innsats av de norske foreløpig. Blir spennende å følge med på dagens langdistanse.

Lenke til kommentar

eg fann ut noko skremmande om eit kommande o-løp lokalt: KM ultralang. Det lengste o-løpet eg har sprunge før er på rundt 6-7 km (på vestlandet) og no når eg går i H 17-18 finn arrangørane ut at eg skal springe 17 KM!!!

Er det andre folk her som synst dette er litt rart?

 

EDIT: Eg kan jo evt stille i ei kortare løype, men koffor i all verden blir ein 17-åring sett opp i 17km???

Endret av assbear
Lenke til kommentar

Det er det som er dealen med ultralang. En skal være ute i lang tid. De beste holder 6-7 minutter kilometeren(kanskje opp mot 8 litt ann på terreng) og da vinner de jo klassen på rundt 2 timer. Blodslitet på høsten er jo et helt normalt utralangløp som mange løper, og en kan jo da lese av navnet at det skal være tungt og at en skal bruke lang tid.

 

Jeg løp kjempesprekken til OSI i 2006 og brukte da nesten 7 timer. Det er jo lenge og man blir sliten, men det er jo så morsomt når en kommer i mål og faktisk har mestret det! Går for 5 timer i år!

Lenke til kommentar

jaja, eg får sjå om eg tør å ta utfordringa då :ermm:

Det er jo mogeleg å bryte visst eg har vore ute i 5 timar og det fortsatt er langt til mål.

Brukar dokke å springe med rompetaske eller korleis får dokke tak i mat/drikke underveis?

Endret av assbear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...