Gå til innhold

Gibson Sg Faded eller Gibson Sg Menace?


Lasseg

Anbefalte innlegg

Burde jeg kjøpe Gibson Sg Faded eller Menace?

 

Jeg har sjekket ut på nettsider og butikker.. men det er så mye forskjellig !

Jeg får kjøpt Faded for 6000 uten kasse, menace får jeg for 7500 MED kasse.

Men noen sier at menace er bedre en faded, selvom faded egentli koster Faded 10 000 kr (etter info fra et blad) mens menace koster 9000?

 

Hvilken gitar burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Menace og Faded har vel forskjellige mikrofoner, tror Menace har hissigere pickuper. Men jeg hadde gått for Menace. Den er tøffere, ser tøffere ut, og Faded er kanskje ikke på samme kvalitetsnivå? Faded pleier vel å være billigere modeller. Men det er kun det jeg tror, for har ikke prøvd noen av dem.

Lenke til kommentar

Eier en Gibson Flying V Faded 3 Pickup og kvaliteten er superb, den låter faktisk bedre enn en vanlig Flying V.

 

Grunnen til at faded linja er billigere er fordi at de kun er lakkert med ett lag lakk og da trenger de ikke å tørke så lenge som en vanlig ikke faded.

 

En bieffekt er at faded låter bedre fordi treverket får puste, men er mindre beskyttet mot omverdenen.

 

 

Tilbake til emnet:

 

Jeg ville gått for en Menace, selv om den ikke er faded. ;)

Endret av ow
Lenke til kommentar

Faren min har faded, jeg synes kvaliteten er så som så. Litt feelingen, pickupene virker skjøre. Jeg synes faktisk min Epi SG G-400 er bedre å spille på, virker mer solid også. Gibsonen er lavest i hierakiet hos Gibson, Epi'en er på topp hos Epiphone. Nå er det klart at det varierer en del med gitarer i denne prisklassen (og sikkert i andre prisklasser også.) Det jeg gjorde, var å kjøpe Gibson pickuper og satte på epiphonen, voila; en super super gitar.

 

Den menace har jeg ikke vært borti, men kanskje en standard sg kan være kult? trenger ikke å være så dyrt fra utlandet

 

Edit: Ser faded'en går 5200 på musikkbørsen

Endret av JacobDW
Lenke til kommentar

men jeg har merket at når jeg søker på Gibson Sg Menace på google.no så kommer d opp noen gitarer med 3 slaks striper under strengene og noen som ikke har det.. har det noe med gitaren å gjør?

 

lurer på om det er to forskjellige typer elns?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...