Gå til innhold

BSUsparing ikke ført opp på selvangivelse de siste årene. Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Har gått over selvangivelsene mine de siste årene og har funnet ut at BSUsparingen ikke har kommet med på noen av de. (men renteinntektene er selvfølgelig blitt registrert :p )

Har spart opp 7000 kroner på BSUkontoen og dette blir jo et par tusen kroner som jeg egentlig skulle hatt tilbake på skatten.

 

Er det noe håp for å få disse pengene eller er det foreldet?

Kan jeg føre hele beløpet på BSUkontoen (dvs, inkl renteinntekter) på årets selvangivelse eller må jeg ta kontakt med skatteetaten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har spart opp 7000kr så skulle du vel i utgangspunktet totalt hatt 1400kr tilbake på skatten.

Det var ikke helt det store beløpet over flere år, men penger er penger.

 

Dette er selvfølgelig under forutsetning at du betalte skatt årene du gjorde innskuddene (ikke hadde frikort eller hadde andre skattbare inntekter).

 

Hvis du ikke har fått fratrekket tidligere fordi det ikke har blitt registrert bør du kunne få det nå ettersom du da ikke har hatt en BSU-konto i praksis. Jeg trodde denne overføringen gikk automatisk fra banken til skattetaten og hadde begynt med å ta kontakt med banken for å høre om informasjonen om din BSU har blitt overført.

 

Når det gjelder hvordan du skal føre det er jeg usikker, men jeg ville som sagt tatt kontakt med banken først.

Videre ville jeg ført renteinntekter under inntekter og saldo (inkludert renteinntekter) under formue.

Uansett er vel renteinntektene på 7000kr såpass begrenset at det ikke er store skatten man snakker om, ca 120kr?

Lenke til kommentar

Husk at det kun er de pengene du satte inn sist år på BSU som du får skattefradrag for, ikke totalbeløpet. Du må også ha inntekt over frikorgrensa, altså må du ha betalt skatt for å få igjen skatt. Innholdet på BSU kontoen pleier å stå samlet i samme post under "Innskudd og renter i Bankens Navn".

Lenke til kommentar

Hei.

Nei, er klar over at det er hva jeg har satt inn og jeg har betalt skatt så lenge jeg har hatt BSUkontoen, men jeg mistenker at beløpet jeg har spart ikke har kommet på selvangivelsen, dermed har jeg ikke fått fradrag for en eneste krone. Ikke at det er så mye penger, men like greit å rydde opp i dette først som sist.

 

Skal ta kontakt med skattefolk og banken, så får vi se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...