Gå til innhold

Hjelp til formatering!


Anbefalte innlegg

Laptopen min kræsja for noen dager siden og kom inn i en ond sirkel med bluescreen og restart uansett hva jeg gjorde. Jeg klarte heldigvis å fikse dette.

 

Jeg tok backup av alt det viktige jeg har, for å formatere PC-en.

Så kom jeg heldigvis på at jeg trenger serialnummeret for å formatere, men dette finner jeg ingen plass. Det står ikke på coveret, og grunnet flytting så vet jeg ikke hvor jeg har alle papirene mine.

 

Så mitt spørsmål til dere er om serialnummeret mitt finnes en plass på datan, eller om dere har et forslag til hva jeg kan gjøre for å rense opp mest mulig i PC-en uten å formatere?

 

All hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags laptop har du?

 

De fleste laptoper selges nå med spesiell OEM lisens.

Det er ofte forhåndsinnstallert. Og du får ikke nå gjennopprettnings cd med.

Men du får med programvare til å ta backup selv på cd etter første gangsinnstallering.

Hvis du ikke har gjort dette, så bør du kontakte PC produsent eller der du kjøpt PC-en. For å få Serial tilsendt.

Endret av Adda
Lenke til kommentar
Hva slags laptop har du?

 

De fleste laptoper selges nå med spesiell OEM lisens.

Det er ofte forhåndsinnstallert. Og du får ikke nå gjennopprettnings cd med.

Men du får med programvare til å ta backup selv på cd etter første gangsinnstallering.

Hvis du ikke har gjort dette, så bør du kontakte PC produsent eller der du kjøpt PC-en. For å få Serial tilsendt.

 

Jeg har en HP Pavilion som er over to år gammel.

Jeg fikk med gjenopprettingscd, sitter med den her foran meg.

 

På den står det:

 

"Operativsystem-CD Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 2 (Inneholder programvare og drivere som allerede er installert på maskinen. Skal kun brukes for å reparere eller installere programvaren på nytt.

 

MERK: Programvaren på denne CD-en er allerede installert på maskinen. Oppbevar CD-en på et trygt sted, og les dokumentasjonen hvis du får behov for å reparere eller installere systemprogramvaren på nytt.

 

Norsk

 

Kun for distribusjon me en ny HP- eller Compaq-PC.

Kundestøtte for disse prouktene leveres av HP."

 

Når jeg leser manual osv. på CD-en står det at jeg trenger serialnummeret på 25 siffer. Noe jeg ikke finner, grunnet flytting, så lurer på om serialnummeret ligger på PC-en min?

Eller om dere har noen nesten like gode alternativer til formatering for å rense opp datan mest mulig?

Lenke til kommentar
Klistremerket jeg leta etter som før var på cd-covrene fant jeg nå på undersiden av laptopen.

Der står det "product key" og et nummer på 25 siffer.

Er det dette jeg skal bruke?

 

 

Ja. Serienummer eller produktnøkkel består av 5 grupper hver på 5 tegn.

 

Til andre med lignende problemer:

Everest Ultimate eller forgjengeren Aida lister opp nøkkelen under fanen for operativsystemet.

Lenke til kommentar
Klistremerket jeg leta etter som før var på cd-covrene fant jeg nå på undersiden av laptopen.

Der står det "product key" og et nummer på 25 siffer.

Er det dette jeg skal bruke?

 

 

Ja. Serienummer eller produktnøkkel består av 5 grupper hver på 5 tegn.

 

Til andre med lignende problemer:

Everest Ultimate eller forgjengeren Aida lister opp nøkkelen under fanen for operativsystemet.

 

Takk. :)

Da skal jeg sette i gang.

Fingrene krysses for min kjære følgesvenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...