Gå til innhold

Time Machine på flere disker?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Macbook som begynner å bli full av bilder. Så jeg tenkte å få kjøpt en ekstern harddisk til å ha bildene på. Men samtidig vil jeg også ha backup, og da er vel Time Machine ikke så dumt :)

 

Men det jeg lurer på er om Time Machine kan ta backup av både disken i maskinen og en annen ekstern disk?

 

Ser for meg noe slikt som dette:

1. Macbook 100 GB (alt mulig utenom bilder)

2. Ekstern 2.5" 250 GB (bilder)

3. Time Machine disk 3.5" ca 500 GB (backup av 1 og 2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig. Det er bare å gå inn på innstillingene til Time machine, options også fjerne ekstern disken fra den lista som er der.. Det er en liste for å ekskludere ting fra time machine.. Eksterne disker blir automatisk lagt i den lista. Men kan lett fjerne de.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Aiaiai. Skrev et langt innlegg men mistet det.

 

Uansett, frisker opp i denne tråden siden jeg lurer på litt av det samme.

 

Jeg har time machine på ekstern WD MyBook disk og vil at både mac mini, trådløs time capsule og evt også en windows bærbar skal tas back up av.

 

i listen som nevnes et par tråder over er det kun MyBooken som er ekskludert, men det tas kun bakup av minien, ikke av time capsule og den bærbare. Dersom jeg går inn på instillingene i time machine dukker imidlertid disse opp under nettverk som steder jeg kan velge å utelate fra back up. skulle da tro de var med?

 

Både time capsule og windows bærbar dukker forøvrig opp i finder.

 

Kan det være at formatteringen av MyBooken har noe å si? Den er out of the box, så sikkert fat 32.

 

Setter pris på svar..

Endret av SR-L
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...