Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med lasting av Hardware.no og dens søster nettsteder


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bredbånd fra Canal Digital MEGA 14000/1500, dette er koblet direkte til et trådløst aksesspunkt av typen Netgear Range Max WPN802 .v2.

Har også Netgear WPN311 trådløst kort i desktopén som er av samme produkt serie.

 

Begge har oppdatert firmware.

 

Hvis jeg ikke bruker noe form for signal kryptering(åpent nettverk), har jeg ingen problemer.

 

Men når jeg aktiverer WPA-PSK eller WPA2-PSK, så blir Hardware.no og søster sidene UTROLIG trege....3-4.min for å laste en side.

 

Noen som vet hva som er galt her?

 

Hva er det som er så spesiellt med Hardware.no, Amobil.no, Gamer.no, diskusjon.no osv kontra andre sider?????

Endret av Soligard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Virker jo veldig som om accesspunktet eller det trådløse kortet i datamaskinen din har store problemer med WPA krypteringen.

 

Eller får du bare problemer med hw nettverket sine sider?

 

Nå husker jeg ikke helt oppsettet på netgear routere, men hvis du setter krypteringen til den litt lettere WEP krypteringen og ser om dette går bra i stedet så ser du fort om det kan være WPA funksjonen som fører til feilen?

 

Ellers gjelder vel de vanlige rettelsene. Oppdater driveren til kortet i datamaskinen og oppdater firmwaren i accesspunktet. :)

Lenke til kommentar
Virker jo veldig som om accesspunktet eller det trådløse kortet i datamaskinen din har store problemer med WPA krypteringen.

 

Eller får du bare problemer med hw nettverket sine sider?

 

Nå husker jeg ikke helt oppsettet på netgear routere, men hvis du setter krypteringen til den litt lettere WEP krypteringen og ser om dette går bra i stedet så ser du fort om det kan være WPA funksjonen som fører til feilen?

 

Ellers gjelder vel de vanlige rettelsene. Oppdater driveren til kortet i datamaskinen og oppdater firmwaren i accesspunktet. :)

 

Takk for tilbake mld!! :)

 

Det er kun Hardware sine sider dette gjelder ja. Så synest det er litt snedig...Hva er så spesielt med Hardware sitt nettverk?? :)

 

Jeg her de nyeste driverne på kortet og oppdatert firmwaren på Netgear AP´et.

 

Skal prøve WEP´en også for å sjekke..

Lenke til kommentar
Virker jo veldig som om accesspunktet eller det trådløse kortet i datamaskinen din har store problemer med WPA krypteringen.

 

Eller får du bare problemer med hw nettverket sine sider?

 

Nå husker jeg ikke helt oppsettet på netgear routere, men hvis du setter krypteringen til den litt lettere WEP krypteringen og ser om dette går bra i stedet så ser du fort om det kan være WPA funksjonen som fører til feilen?

 

Ellers gjelder vel de vanlige rettelsene. Oppdater driveren til kortet i datamaskinen og oppdater firmwaren i accesspunktet. :)

 

 

Ser man det ja....WEP kryptering 128-bit funket!!!

 

Mn hvorfor er det slik da? har du noe peiling på det?

Lenke til kommentar

Høres litt pussig ut når WPA egentlig fungerer, bare ikke for hardware nettverket. Tror ikke vi kan skylde på hardware der.

 

Jeg ville tro det ligger noen innstillinger på routeren din som hindrer tilgangen til disse sidene, evt hvis du bruker IE eller en eller annen vanskelig browser kan det jo være noe der?

 

Hvis du prøver å huske tilbake til fordums tid, la du noen gang inn hw.no & co i ett filter ett sted? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...