Gå til innhold

Vifteløst Skjermkort, gjerne 512 MB! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i ferd med å ferdigstille mitt oppsett, som ser slik ut så langt Ta-daa!

 

Jeg har allerede dratt budsjettet ganske langt og har ikke lyst eller behox for skjermkort til 2000 kroner. Mange gamere vil kanskje lynsje meg for å bruke noe så kjipt som det jeg har valgt nå, men maskinen skal ikke brukes primært til gaming. Det finnes noen like dyre Nvidia 8600-kort som jeg også har sett på.

 

Uansett: Trenger skjermkort som har nok kapasitet til å spille av filmer og enkle spill (som CIV4 f.eks.). Kortet må være uten vifte. Helst under 1000 kroner. Regner med at jeg trenger 512, eller strekker det til med 256? Er det en type kort som holder seg kaldere enn andre vifteløse kort, går jeg gjerne for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har lest opp litt, og nå er det strengt tatt bare prisen som avgjør. Er det i det hele tatt noe som helst å tjene på forskjellige kort i forhold til avspilling av video og avlastning av CPU'en? Dersom det er det er det fint å finne noe ut om det. Ellers ser det ut til å bli et radeon 3450 eller 3650.

 

Primærbekymringen nå er egentlig temperatur. Er 3650 nevneverdig varmere enn 3450? Hva med billigere nVidia-kort? Hørt at de kjører Vista mye smoothere enn ATI.

Lenke til kommentar

Da ser valget ut til å bli Radeon 3650 512 til en passelig billig penge.

 

Med mindre noen har et bedre forslag? Vil som sagt ikke ha overopphetet GPU hele tida heller. Ser at det finnes en dyrere modell av hva virker å være det samme kortet HER. Er det en forskjell?

 

Fint å få dette bekreftet, så er oppsettet mitt enda nærmere å være klart :D

Endret av de_baser
Lenke til kommentar
Hei! Jeg er i ferd med å ferdigstille mitt oppsett, som ser slik ut så langt Ta-daa!

 

Jeg har allerede dratt budsjettet ganske langt og har ikke lyst eller behox for skjermkort til 2000 kroner. Mange gamere vil kanskje lynsje meg for å bruke noe så kjipt som det jeg har valgt nå, men maskinen skal ikke brukes primært til gaming. Det finnes noen like dyre Nvidia 8600-kort som jeg også har sett på.

 

Uansett: Trenger skjermkort som har nok kapasitet til å spille av filmer og enkle spill (som CIV4 f.eks.). Kortet må være uten vifte. Helst under 1000 kroner. Regner med at jeg trenger 512, eller strekker det til med 256? Er det en type kort som holder seg kaldere enn andre vifteløse kort, går jeg gjerne for det.

 

 

 

Er du etter et skikkelig vifteløst kort kan jeg anbefalle deg Radeon 3850 Ultimate 512 mb. minne. Jeg har et Gerforce 8800 GTX 640 mb og det klarer en ca 12000 poeng på 3dmark06.

 

Jeg har også et Radeon 3850 Ultimate 512mb og der skiller det 35 poeng til gerforce 8800GTX favør.

 

Jeg et for salg om du skulle være interresert. Jeg kjøpte nemlig 2 stk for å kjøre det i Crossfire X men så oppdaget jeg Crossfire X bare kan kjøre under Vista og ikke Xp som jeg har.

 

Kortet er helt nytt, brukt bare noen minutter.

Jeg selger dette kortet for 1000,- Garanti og kvittering følger med.

Send meg en mail om det lyder interessant.

[email protected]

Endret av combat34
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...