Gå til innhold

Diskett, CD-R osv til mitt oppsett


Anbefalte innlegg

Hei! Nå setter jeg sammen en datamaskin for første gang på lenge, min gamle har fremdeles IDE og diskettstasjon. Jeg har bare et kjapt spørsmål. Mitt nye oppsett er som følger: SLIK

 

Som du kanskje ser har jeg ingen Diskett-drives eller CD osv. enda. Derfor lurer jeg på; Hva trenger jeg? Brukes det i det hele tatt disketter lengre, for eksempel? Må jeg ha 2 drives, eller holder det egentlig med en enkel DVD-brenner? Har sett at flere HK'er har IDE-uttak for gamle brennere og slikt, er det det på mitt Gigabyte-HK?

 

Tar gjerne imot litt hjelp på disse enkle spørsmålene, samt en vurdering av oppsett eller rekommendasjoner av bedre utstyr jeg kunne hatt her. Skjermkortet mitt er ingenting å skryte av, men jeg trenger ikke noe så veldig heftig - må ha vifteløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har beholdt floppy'en på mitt "nybygg" AM2+ maskin, har noen gamle program bl.a. PartitionMagic 8-0 som vil lage floppy'er ved instalasjonen. De blir brukt om et prosjekt der går dårlig - starter opp fra floppy og "redder" disken(e)...

Stort sett klarer man seg godt med en DVD brenner, om man har "ørten" plater man vil kopiere er det kanskje praktisk med en "leser" til slik at man slipper og kopiere alt inn på en disk før man kan brenne en "backup".. - lage kopi direkte fra "leser" til brenner.

Lenke til kommentar

takk for forslaget, men jeg har debattert lenge og vel og bestemt meg for at DDR3 blir løsningen for fremtiden. Av testene jeg har lest viser det at RAMen er rimelig klokkbar og klar for å strekke seg enda lenger enn DDR2, som nå rett og slett virker å være i sine siste dager.

Lenke til kommentar
takk for forslaget, men jeg har debattert lenge og vel og bestemt meg for at DDR3 blir løsningen for fremtiden.

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har debatert med deg selv. Men denne tråden er ikke mange timene gammel, og din andre tråd om oppsettet er heller ikke gammel. Ingen har diskusjoner om DDR3 kontra DDR2. Greit at DDR3 er fremtiden - men spørsmålet er om dagens DDR3 gir noe ekstra utenom høyere pris. Om en tre til fire år vil du uansett bytte system igjen og priser/ydelser vil være noe helt annet.

Lenke til kommentar

vel, mente nå debattert med meg selv, heh. Har lest tester og beskrivelser i 3 dager i strekk nå, og sitter igjen med det som ser ut til å bli et kraftig og fremtidsrettet oppsett. Forrige oppsett holdt i nær 7 år og massive forandringer i bransjen (Socket A, AGP, SDRAM, IDE osv. nå lager de ikke lenger slike systemer!), planen er at dette skal klare noe av det samme, med forbehold om at jeg bytter ut skjermkort og slikt underveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...