Gå til innhold

HP Pavilion dv9655eo - Trenger drivere for XP!


Anbefalte innlegg

Hei og herregud,

 

jeg har nettopp installert Windows XP på en HP Pavilion dv9655eo og har en god del problemet sådan. Problemet er at jeg ikke finner noen av driverne jeg skal ha, HP sine sider har ikke noen drivere for XP (sett bort ifra quickbuttons osv.) og jeg må ha den fungerende snarest mulig. Jeg har sendt en mail til HP's support men får vel ikke svar der før etter helga.

 

Jeg trenger følgende drivere:

 

- Network controller

- Video Controller (7800GS fra NVIDIA)

- Ethernet Controller

- Audio Device on High Definition Audio Bus

- Modem Device on High Definition Audio Bus

 

Link til spesifikasjoner

 

Jeg har prøvd flere notebook sites for å finne svar (forskjellige forum) men det viser seg at ingen bruker den samme modellen som meg, og at ingen har hatt problemer med det (kansje HP har fjerna de driverne nylig?)

 

Jeg takker så MEGET for ALLE svar!

 

Mvh,

EdHollic.

Endret av EdHolliC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei og herregud,

 

jeg har nettopp installert Windows XP på en HP Pavilion dv9655eo og har en god del problemet sådan. Problemet er at jeg ikke finner noen av driverne jeg skal ha, HP sine sider har ikke noen drivere for XP (sett bort ifra quickbuttons osv.) og jeg må ha den fungerende snarest mulig. Jeg har sendt en mail til HP's support men får vel ikke svar der før etter helga.

 

Jeg trenger følgende drivere:

 

- Network controller

- Video Controller (7800GS fra NVIDIA)

- Ethernet Controller

- Audio Device on High Definition Audio Bus

- Modem Device on High Definition Audio Bus

 

Link til spesifikasjoner

 

Jeg har prøvd flere notebook sites for å finne svar (forskjellige forum) men det viser seg at ingen bruker den samme modellen som meg, og at ingen har hatt problemer med det (kansje HP har fjerna de driverne nylig?)

 

Jeg takker så MEGET for ALLE svar!

 

Mvh,

EdHollic.

 

Hei,

 

Har du søkt på HP's hjemmesider? (Her fant i alle fall jeg masse drivere.)

 

Lykke til!

 

 

Mvh Primaxx

Lenke til kommentar
Jeg har sett gjennom HP's sider på flere språk, samt aller de aller fleste notebook sites og majorgeek.com osv.

 

Det som er saken med HP er at driverne for skjermkort, ethernett, wireless, internett osv ikke er listet opp for XP, men for Vista. Så jeg er like langt..

 

Merkelig, på lenken jeg la ved i forrige post står det da vitterlig XP...

Lenke til kommentar

Herregud,

 

jeg har jo skrevet det at det ikke ligger drivere for skjermkortet, lyd eller internett der. Om du har sett etter hadde du sluppet å skrive irrelevante kommentarer ;-)

 

De har lagt ut drivere for XP, ja, men det er kun de programmene som er kompitable med XP, de er lagd for Vista. F.eks. flash for BIOS eller Quick Buttons.

 

Jeg søker fortsatt etter drivere for de som faktisk kan hjelpe meg :-)

Lenke til kommentar
Herregud,

 

jeg har jo skrevet det at det ikke ligger drivere for skjermkortet, lyd eller internett der. Om du har sett etter hadde du sluppet å skrive irrelevante kommentarer ;-)

 

De har lagt ut drivere for XP, ja, men det er kun de programmene som er kompitable med XP, de er lagd for Vista. F.eks. flash for BIOS eller Quick Buttons.

 

Jeg søker fortsatt etter drivere for de som faktisk kan hjelpe meg :-)

 

Herregud?

 

Med den attituden antar jeg at det er mange som har lyst til å bistå...

Lenke til kommentar
Jeg beklager for en "herregud" og forøvrig, men les før du svarer :-)

 

Beklagelsen akseptert! :)

-Men kan du bruke den originale NVIDIA-driveren?

Og lydkortet ditt er i følge spekken 3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated. Kanskje det er mulig å bruke en driver fra Creative?

Når det gjelder nettverkskortet, har du forsøkt med generiske drivere?

 

Var maskinen opprinnelig en Vista-maskin som er nedgradert til XP har forresten The Inquirer en interessant artikkel som klart illustrerer hvorfor du sliter...

 

Mvh Primaxx

Endret av primaxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...