Gå til innhold

Fjerne stemme fra musikken

jeIIy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg trenger bakgrunnsmusikken til postgirobygget - idyll. Har søkt uten å lykkes, så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan jeg fjerner stemmen fra musikken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er tatt opp flere ganger før, og det er mulig. Resultatet blir imidlertid labert. Har aldri fått det til skikkelig på en sang, men du kan jo prøve.

Ta en titt her. Her står det hvordan du fjerner stemmen i Audacity. Programmet er gratis, og kan også lastes ned fra samme side.

Skrevet

Det er praktisk talt umulig å fjerne vokaler fra musikken uten store "bivirkninger", untatt ett unntak. Om du har acapellaen i en egen fil, som burde være tilstede på samme CD, skulle man i teorien kunne legge de to sporene sammen og invertere acapellaen, og få selve musikken som resultat.

Skrevet (endret)
Det er praktisk talt umulig å fjerne vokaler fra musikken uten store "bivirkninger", untatt ett unntak. Om du har acapellaen i en egen fil, som burde være tilstede på samme CD, skulle man i teorien kunne legge de to sporene sammen og invertere acapellaen, og få selve musikken som resultat.

Jepp, det ville fungert...men så det er oftere at man får tak i instrumentalen enn selve acapellen.

Når det gjelder å isolere eller fjerne vokal fra stereobildet, vil resultatet være avhengig av hvor mye spredning det er i stereobildet, hvor klar lyden er, og ikke minst hvor samlet mot midten vokalen er.

Endret av Jnz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...