Gå til innhold

Problemer med installering av OS på nytt hovedkort MSI G31M * LØST


Angelboy

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpe meg et billig MSI G31M for noen dager siden da jeg skulle mekke opp en liten server og hadde så mye rask liggene.

Problemet er at jeg får ikke installert noe OS på den, nesten med en gang installasjon programmet begynner å formetere disken bare låser maskinen seg ...

Jeg har prøvd med forskjellige OS (Windows 2008,Vista,XP,Ubuntu,Suse).

MS sine produkter viser bare blåskjerm eller låser seg, mens linux kommer jeg hovedsakelig igjennom hele installasjon til det punktet formetering / filkompiering.

Synest det er jævlig rart da jeg har også prøv 2 forskjellige sata disker.

Har en IDE dvd brenner som jeg installere fra men når jeg prøver å da "media sjekk" på dvd install fra linux låser også maskinen seg.

Kontroller chipen viker noe varm og prøvde med ekstra kjøling selv om den var ikke "for varm".

Resten av hardware i maskine, Duo Core 2,4 2/4gbyte ram ddr2.

 

Så på bios updates men tror jeg har den nyeste selv om det ikke får an å se version i denne biosen (skikkelig crap)

 

Hadde jeg visst at noe så billig daua så fort hadde jeg lagt på noen hundrelapper ...

 

Noen råd eller er kontrolleren drept og jeg må stresse med å sende kortet i retur til Komplett (offfffff helvete pes). Håper på snarlig og rett svar.

 

Hvis det er for lite info her så kan jeg alltid fylle mere ut på forespørsel.

 

edit :

(Hovedkort

 

update :

Etter lang og lenger enn langt fikk jeg lurt inn en nyere bios og jeg hadde tydeligvis ikke den nyeste siden ting forandret seg litt, men .. samme problemet med installasjon av OS...

Endret av Angelboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en MSI G33M (nesten identisk layout som din) og ingen av controller chipene (under heatsinkene) er varme.. så det er mulig at det er noe feil med den...

 

har du prøvd ''fail safe settings'' eller ''optimized settings'' i biosen? er ikke 100% sikker på hva de heter men det burde være forholdsvis likt..

 

Aetius: jeg synes da emnetittelen beskriver problemet hans godt nok...

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
har en MSI G33M (nesten identisk layout som din) og ingen av controller chipene (under heatsinkene) er varme.. så det er mulig at det er noe feil med den...

Ja er stygt redd for det, hvis noen har noe tips som gjør at jeg slipper å sende det inn igjen så hadde det vært fint, sender det sikkert på mandag hvis ingen kan gi noe fornuftige tips som jeg kan teste ut.

Endret av Angelboy
Lenke til kommentar

Problem delvis løst.

 

Etter en del testing viste deg seg at jeg hadde for mye ram i maskinen i forhold til hva hovedkortet tålte.

Da hovedkort og ram ble bestillt fra komplett står det at MSI G31M-F, G31, Socket-775, DDR2, VGA, 1333FSB, m-ATX, GbLAN, ICH7, PCI-Ex16tåler 4gbyte ram og tilbehør Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's anbefales med hovedkortet.

Det står også på produsentsiden at hovedkortet tåler 4gbyte ram, men det de godt sansynlig mener er total minne tilkoblet hovedkortet.

 

Fremdeles usikker på om denne teorien holder eller at det rett og slett er den ene minnebrikken som er ødelagt.

 

 

 

EDIT :

Etter en del testing ser det ut til at at den ene minnebrikken har gått til hælvete unde fødsel.

Håper noen kan ha noe nytte av mine problemet siden jeg ikke akkuratt fikk så mye hjelp her inne.

Sender minnebrikken snarest til Komplett og satser på at jeg får en ny meget snart.

Endret av Angelboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...