Gå til innhold

Hvordan slippe førstegangstjeneste?


-__-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skipp førstegangstjeneten å gå glipp av noe ALLE har godt av, uansett om du må utsette utdanningen din et år. Alle har godt av å oppleve det man opplever i militæret, og man vil komme ut igjen med utrolig mange positive minner samt venner for livet. Kanskje du også liker tjenesten så godt at du velger å verve deg :) Å "skippe" førstegangstjenesten med vilje er for meg, og mange andre, lavmål. Ser ikke på gutter som ekte menn før de har vert i militæret og gjennomført sin tjeneste, med mindre de blir nektet av medisinske grunner, men selv har lyst.

Endret av Phannyboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg var faktisk på sesjon i går, og byttet totalt mening om armyn! I want in! Hvordan er det med svar angående innkallelse fra forsvaret?

 

Det er godt å høre! Alle har godt av ett år i militæret! Som sagt tidligere kommer man til å oppleve fantastiske ting, man får venner for livet, men mest av alt blir man kjent med seg selv. Jeg ser fram til min førstegangstjeneste som starter i januar. Hva var det som fikk deg til å endre så drastisk mening?

 

Hva tenker du på? Du ønsker å vite når du får innkalling til planlagt førstegangstjeneste i posten?

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ikke helt sikker. Men det gikk litt på det at man kan få en haug med studiepoeng. Dessuten ser jeg på det som et år man kan komme i form, i tillegg til at det så ut som man gjorde mye gøy i løpet av året. Jeg satser på garden! Er det sånn at jo bedre resultat man fikk på prøven, jo større sjanse er det for å bli innkallt på det man vil.

 

Ja, jeg lurer på når man får innkallelsen i posten, eventuelt beskjed om at man ikke skal inn :(

Lenke til kommentar
Jeg er egentlig ikke helt sikker. Men det gikk litt på det at man kan få en haug med studiepoeng. Dessuten ser jeg på det som et år man kan komme i form, i tillegg til at det så ut som man gjorde mye gøy i løpet av året. Jeg satser på garden! Er det sånn at jo bedre resultat man fikk på prøven, jo større sjanse er det for å bli innkallt på det man vil.

 

Ja, jeg lurer på når man får innkallelsen i posten, eventuelt beskjed om at man ikke skal inn :(

 

 

HVis du er i 90-kullet, og du da er ferdig med vgs neste sommer, så kommer nok innkallingen ikke før i januar/februar neste år. Ang den teoretiske prøven så vet jeg ikke hvor mye den faktisk har og si, fordi det er ett generelt helhetsintrykk som teller. Jeg vet ikke hva jeg fikk på den teoretiske, men jeg hadde ingen problemer med å få den plassen jeg ønsket. Hva du fikk på de fysiske testene har litt og si. Hva fikk du der? 1-9 hvor ni er det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...