Gå til innhold

Plasma TV har blitt fraktet liggendes! Hva skjer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det var seriøst ment. Jeg hadde kontaktet butikken jeg kjøpte den av, og rådført meg med dem om jeg skulle pakke den opp eller ikke. Hadde de sagt at det var OK for å undersøke den, så er jo alt OK. Pass på at du isåfall har det skriftlig. TVn kan jo være helt grei den selv om den har vært fraktet liggende.

Lenke til kommentar

Som sagt... Det skjønnsmessige på tvn/plasman er bra. Men plasma tv skal aldri fraktes liggendes fordi det kan skade tvn elektronisk/teknisk..... Det jeg er interessert i å finne ut er hva "feil" jeg skal se etter?

--- Skal tvn gå i svart hvis den er fraktet liggendes?

--- Blir fargene "feil"

--- osv osv....

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Etter intens googling:

 

"Two sheets of glass are compressed together to form the plasma display element. While they must be handled with care, the main consideration is keeping them upright. The plasma glass is weighty and can crack if a plasma television when laying face down is jarred or dropped"

 

men har også hørt en del folk som sier at dagens plasma TVer er såpass sterke at de ikke tar skade med mindre du kjører offroad.

Lenke til kommentar
Pakker den opp.

Haha... var du seriøs? I så tilfelle så er tvn utpakket og tatt i bruk. Men det sies at plasma tver skal fraktes stående...

Du mister verken angreretten ved postordresalg, garanti eller reklamasjonsrett ved å pakke ut og prøve et produkt. Som regel kan man ikke vite at produktet er defekt og trenger å returneres uten å pakke det ut og ta det i bruk. Om man oppdager noe feil, bør man selvsagt gi beskjed med det samme og ikke bruke det videre.

 

Men i dette tilfellet ser det ut til at alt har gått bra, ingen ting er bedre enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...