hENR1K Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Heisann, ved juletider gikk jeg til anskaffelse av en Multicom Compal IFL90+ med: 2.4Ghz prosessor 4gb minne intel turbo minne GeForce® 8600M GT 512M 160GB SATA 7200RPM 2.5" OS: Windows Vista 64-bit home premium For snart en uke siden merket jeg at maskinen begynte å bli meget treg under oppstart, og ganske lang tid før den var brukbar etter innlogging. (totaltid på 4-5 min) Jeg tenkte egentlig ikke så mye over det føre jeg dagen etter restartet maskinen, da får jeg beskjed at windows ikke kunne starte, satte i windows cden og skulle reparere installasjonen, det viste seg at OS-et ikke kom opp i listen der man velger hvilket OS som skal repareres. Jeg tenkte "Ok, da får jeg formatere istede". Da møter jeg på samme problemet, det er ingen harddisk koblet til. Da ble jeg litt forfjamset, og skrudde opp lokket hvor harddisken er og dobbeltsjekket, alt så fint ut, satte det tilbake. Deretter har jeg søkt om å finne svar på nettet, uten hell. Dermed har jeg tatt turen hit for å se om noen vet. Takk for all hjelp.
DeadManWalking Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Høres ut som hardisken din dør sakte... garantisak. Bare å levere den tilbake.
insolvent Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Hei! Anbefaler denne tråden for oss som har denne maskinen: Compal IFL90+ tråden! Sitter på jobb med uggen nettilgang, så jeg kan ikke søke nå, men det skal finnes noen gratis diagnosteringsprogrammer der ute. Se om du ikke finner et som kan sjekke disken din. Kanskje det er feil med en av minnebrikkene?
hENR1K Skrevet 4. april 2008 Forfatter Skrevet 4. april 2008 Takk, skal sjekke ut det dere sa. Har en kompis som ser på det nå, og han sier at harddisken er synlig i bios, og man kan fortsatt velge den i boot rekkefølgen. Hvis det hjelper så er det da dette den heter i BIOS: ST9160823AS
hENR1K Skrevet 4. april 2008 Forfatter Skrevet 4. april 2008 Har kjørt minne test, den oppdaget ingen feil.
insolvent Skrevet 5. april 2008 Skrevet 5. april 2008 Har du prøvd å boote med Windows DVD-en og reparere? Trykk F12 under oppstart for å boote fra dvd.
hENR1K Skrevet 5. april 2008 Forfatter Skrevet 5. april 2008 Har du prøvd å boote med Windows DVD-en og reparere?Trykk F12 under oppstart for å boote fra dvd. Har prøvd dette, når jeg da kommer til reparasjons menyen, kommer ikke min installasjon opp, så jeg får ikke valgt den. Begynner å få en følelse av at hdd'n er død
hENR1K Skrevet 5. april 2008 Forfatter Skrevet 5. april 2008 Ok, skrudde på maskinen nå, etter å ha stått på loadingen til vista i 5min, så kom den seg til innlogginsmenyen, så da er vel ikke hdd, død alikevel. Men har lite lyst til å skru maskinen av. Noen som har noen idér om hva jeg kan foreta meg nå som den faktisk funker?
hENR1K Skrevet 5. april 2008 Forfatter Skrevet 5. april 2008 (endret) prøvde å starte i safemode nå, den henger seg når den har kommet til : ../crcdisk.sys vet ikke om det har noe å si, men prøver bare å komme med mest info som mulig her Endret 5. april 2008 av hENR1K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå