Gå til innhold

Tips på HD/DVD-opptaker?


Anbefalte innlegg

Er ikke så bereist på området, men skjønner at VHS er ut...er jo en start det! Har ikke eid en dvd-spiller, da en gammel modifisert xbox har tatt seg av det.

 

Vurderer denne;

Toshiba Regza, RDXS27, 2000 hos Komplett. Er den grei eller har dere andre rimelige tips til opptaker/harddisk? Noen man bør være obs på ift. spesifikasjonene når man skal kjøpe spiller?

Jeg har digitaldekoder fra Canal Digital, om det har noen betydning (kabel)

Link til produktet:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344138

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddiskopptaker med analog TV-tuner er også litt ut. Med en slik sammen med din canaldigitaldekoder vil du kun kunne ta opp samme program som du ser på, og du vil ha problem med å ta opp fra mer enn en TV-stasjon mens du ikke er hjemme, uten å dra hjem og bytte stasjon på dekoderen mellom opptakene.

 

Kanskje du heller skal ha en slik?

https://www.canaldigital.no/templates/gener...e____27647.aspx

Canal Digital PVR/dekoder med to tunere, slik at du kan se ett program mens du tar opp et annet. Ulempen med den er at den ikke DVD-spiller/brenner.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet finnes det ikke bokser med både brenner og digital tuner per i dag. I alle fall ikke på det norske markedet. I alle fall ikke som støtter digital-TV fra de norske leverandørene av kabel-TV, parabol eller digitalt bakkenett. Om dette kommer, eller om de vil prøve å gjøre et vanskelig for oss å lagre opptak i fullgod digital kvalitet som i teorien kan byttes, selges, fildeles etc. vet jeg ikke. Hvis noen vet mer om dette, si fra.

 

Dersom du vil brenne TV-programmer på DVD, er du tilbake til utgangspunktet: Du må kjøpe en gammeldags DVD-opptaker og koble den til dekoderen, sannsynligvis med SCART, noe som teoretisk gir litt kvalitetsforringelse, og gjør at du kun kan ta opp det du ser på hvis du ikke har flere dekodere..

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...