Gå til innhold

Skifte filterfatning nikon/pentax?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg lurer om en kan skifte filterfattning fra nikon til pentax på sigmaoptikk. Har enn sigma 18-50 2.8 til nikon D200, og ut av ren nysjerrighet lurer eg på om det lar seg gjør og evt. pris/verksted.

 

Skal ikkje bytta system trur eg, ikkje enda ivertfall, men pentax ser spennane ut :blush:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok ikke lønne seg nei, det er sikkert mulig, men på så vanlig optikk vil det nok ikke la seg forsvare å gjøre det, selg den du har, og kjøp en ny\brukt av samme type for Pentaxfatning, tapet vil bli minimalt, spesielt sammenlignet med den operasjonen du vurderer.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Å skifte filterfatning vil uansett ikke ha noen praktisk betydning. Du tenker vel på "fatning", og ikke "filterfatning" som sitter i den andre enden av objektivet, der man setter filteret :)

 

Men det vil nok uansett være like rimelig å skifte hele objektivet, som å skifte fatningen... hvis det i det hele tatt er mulig. Ikke sikkert det bare er fatningen som må skiftes, men elektronikk og andre mekaniske deler av objektivet også.

Lenke til kommentar
Å skifte filterfatning vil uansett ikke ha noen praktisk betydning. Du tenker vel på "fatning", og ikke "filterfatning" som sitter i den andre enden av objektivet, der man setter filteret :)

 

Men det vil nok uansett være like rimelig å skifte hele objektivet, som å skifte fatningen... hvis det i det hele tatt er mulig. Ikke sikkert det bare er fatningen som må skiftes, men elektronikk og andre mekaniske deler av objektivet også.

Joda, ikkje filterfatning, men fatning. Blir vel neppe aktuelt med foerste uansett. Takk for hjelpa i alle fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...