Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen drivere kan installeres...


Anbefalte innlegg

Heisann folkens =)

Har nå fått et virkelig merkelig problem på laptopen min som kjører Windows Vista Home Premium Norsk OEM (Uten SP1)

 

Hver gang jeg prøver å koble til en USB enhet (mus, minnepinne, etc) så popper Windows opp og sier Kunne ikke installere enhetern [Navn på enhet] med feilmeldingen: "Systemet kan ikke finne angitt fil"...

 

Har googlet rundt nå i nesten to timer uten å finne noen fungerende løsninger (men virker som om det er mange som har tilsvarende problem...)

 

Noen som har noen idé om hvordan dette kan bli løst?

 

Takker på forhånd,

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løste problemet selv...

 

Fremgangsmåte

1. Sjekk at HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DevicePath er satt til %SystemRoot%\inf

2. Åpne Min datamaskin og skrive inn "%SystemRoot%\inf" i adressefeltet

3. Høyreklikk på filen INFCACHE.1 og velg egenskaper

4. Gå til tabben security

5. Trykk på Rediger

6. Legg til gruppen Administratorer (Skriv "Administratorer", trykk kontroller og så OK)

7. Trykk bruk og så OK

8. Slett filen

9. Kopier alle *.inf og *.PNF filer fra en annen Windows Vista install (også da fra C:\Windows\inf) inn i din C:\Windows\inf og si ja til overskriving

 

For skritt 9 anbefaler jeg å bruke kommandoen "xcopy /HKXY [kilde]\* C:\Windows\inf" fra konsoll med admin-rettigheter (Start -> Skriv "cmd" -> Trykk Ctrl+Enter), har lagt ved en ZIP med disse filene hentet fra Vista Home Premium Retail Engelsk SP1 03/04/08, de burde fungere på alle tidligere versjoner og kanskje senere versjoner...

inf_backup.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...