Gå til innhold

Tegnefilm animasjons programvare?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hva slags type programmer man kan bruke for å lage f.eks anime serier, som Naruto. Må man tegne bilde for bilde, eller går det ann å bare forandre på små deler av bilder for å lage frames. Er det bare flash man kan bruke til animasjon?

 

Jeg fant ikke noe som dette på forumet fra før, så beklager om det har vært spurt tidligere:)

 

Takk på forhånd:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på hva slags type programmer man kan bruke for å lage f.eks anime serier, som Naruto. Må man tegne bilde for bilde, eller går det ann å bare forandre på små deler av bilder for å lage frames. Er det bare flash man kan bruke til animasjon?

 

Jeg fant ikke noe som dette på forumet fra før, så beklager om det har vært spurt tidligere:)

 

Takk på forhånd:P

 

Animé-lignende animasjoner er nok heller vanskelig du! Men det finnes et gratis program som heter Pivot, som lar deg lage animasjoner med "stick-men". Dette programmet fungerer slik at du beveger på lemmene på stickmannen, tar et screenshot med en hurtigtast, slik at bevegelsen genereres av programet. Har selv laget noen korte animasjoner, men som jeg brukte for lite tid på og dermed slettet på grunn av dårlig story osv.

 

Gå på google og søk på det, eller kanskje du burde ta en titt på YouTube først og se om du kan finne noen filmer der, som viser deg mulighetene med programvaren? Den er lett å bruke, men det krever en viss tolmodighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

On Topic:

Skal vi tro brukeren andyx181x i Yahoo Answers, er nok det meste av Anime tegna med hånd, og deretter digitalisert.

 

bro no offense but anime isn't all done with computers, its still hand drawn. they only use computers to digitally compile them or insert small amounts of cgi. so you need to get some drawing skills first and no one knows what software they use
http://answers.yahoo.com/question/index?qi...08232637AAbsSUR

 

Originalt Feilpostet. Skulle poste her

Endret av BorN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...