Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min ekstern harddisk har sluttet å virke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan hende strømforsyningen har gått?

prøv å skaffe en annen strømforsyning å teste med..

 

uansett høres det ut som et strømproblem, så disken er antageligvis ikke død og kan f.eks skrus ut av "eksternharddiskkabinettet" og settes inn i en stasjonær pc eller et nytt kabinett.

Lenke til kommentar

Det er nok stor sjanse for at det er strømforsyingen. Vill anbefale at du prøve å kneppe ledningen å sjå om det kjem lys får då veit du at det er broten ledning

 

Du har nokk strømforsyningen på karantien på Eksterne hardisken så løp til buttiken du kjøpte den og få tak i ein ny strømforsyning

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Det samme skjedde med en ekstern harddisk jeg hadde fra Freecom. Denne harddisken måtte jeg sette internt i datamaskinen hvor den fungerte utmerket. Selve harddisk kabinettet var ødelagt, og harddisken fikk ikke nok strøm til å starte opp.

Hvis du har utgått garanti på harddisken kan du prøve harddisken i en pc for å se om den fungerer, hvis den gjør dette, kan du kjøpe et nytt eksternt harddisk kabinett til få hundrelapper, eller bare bruke den internt i datamaskinen.

Lenke til kommentar

hvilket merke er dette?

garanti? hatt dette problemet med 3 maxtor disker.. fikke alle ny på garanti, takket god service fra komplett ga de meg pengene tilbake da jeg ville ha annet merke. (startet med en 250 gb, fikk en 250 så en 350, da ville jeg ikke ha maxtor lengre og fikk tilbake 2100 som den første disken kostet, kunne da kjøpe meg WD disk på 500 gb for nesten halve prisen)

 

Etter at jeg begynnte med WD for 3 år siden vil jeg aldri bytte til noe annet før WD beviser det motsatte av kvalitet!

Lenke til kommentar
hvilket merke er dette?

garanti? hatt dette problemet med 3 maxtor disker.. fikke alle ny på garanti, takket god service fra komplett ga de meg pengene tilbake da jeg ville ha annet merke. (startet med en 250 gb, fikk en 250 så en 350, da ville jeg ikke ha maxtor lengre og fikk tilbake 2100 som den første disken kostet, kunne da kjøpe meg WD disk på 500 gb for nesten halve prisen)

 

Etter at jeg begynnte med WD for 3 år siden vil jeg aldri bytte til noe annet før WD beviser det motsatte av kvalitet!

 

Tusen takk for alle gode svar, jeg har maxtor og garantien var ferdig to dager før dette skjedde. Den er kjøpt av netshop. Jeg skal prøve å ta den ut og sette den inn i stasjonære pcen.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har samme problem. Disken virker i ca 5 minutter hver gang, så blir den umåtelig treig, og fryser i lengre og lengre perioder helt til den er ubrukelig. Så må jeg la den hvile i et halvt døgns tid, før jeg får 5 nye dyrebare minutter. Skal prøve med ny strømforsyning.

 

Jeg får alltid melding om I/O error, det er vel strøm er det ikke?

Lenke til kommentar

Vis den kun virker i 5 minutter i slengen, blir den for varm.

Putt den i frystern og prøv da. Du kobler til ein PATA/S-ATA til USB sak og stikker den i frysern også kopierer du ut det du trenger.

 

(nei, dette er ikkje kødd) Disken din synger på siste værset...

 

Eg har gjort fryser trixet på ein disk som var usammarbeidsvillig! Funka fint.

Lenke til kommentar
Jeg har tatt ut harddisken fra kabinetten, og prøvd å sette den inn i datamaskinen, men skjønte ikke helt hvordan.

 

Den disken er en IDE (pata) disk. Du må derfor ha en ledig IDE kabel for å få koblet den til. Det ser ut til at du har en blå en hengende øverst i kabinettet, sikkert koblet til cdrommen.

Lenke til kommentar
Jeg har tatt ut harddisken fra kabinetten, og prøvd å sette den inn i datamaskinen, men skjønte ikke helt hvordan.

 

Den disken er en IDE (pata) disk. Du må derfor ha en ledig IDE kabel for å få koblet den til. Det ser ut til at du har en blå en hengende øverst i kabinettet, sikkert koblet til cdrommen.

Ok, skal prøve det, men trenger jeg ikke strøm kabel også? er de som ligger nede i kabinettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...