Gå til innhold

CNAME DNS Redirect

glad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et domene som er tromsfoto.net

har dns på servern min, men ip'en skifter ofte slik at dns må oppdateres hele tiden. dette er tungvint..

Finnes det noen slags løsning som fungere med .net domeer som redirecter tromsfoto.net til e.u25.com ?

vet ikke om dere skjønner... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører webserver for firmaet mitt hjemme.. Kjøpte dynamisk dns tjeneste hos no-ip.com de forwarder til enhver tid domenet mitt til min ip hjemme.

Hmm når jeg tenker meg om så var det kanskje ikke det du tenkte på, du tenkte på en vanlig url forwarding? Det har de fleste webhoster støtte for i form av en "skjult" frames løsning.

Skrevet (endret)

Nei, jeg tenker på akkurat det du snakker om.

Det har seg sånn at jeg har to domener. det ene tech1.org og det andre tromsfoto.net men hver gang servern skifter ip så blir tech1 oppdatert siden den bruker dynamic ip oppdatering av serveren til et domene som er e.25u.com som jeg har tech1 oppimot..

Men e.25u støtter ikke .net domener så jeg prøvde å bruke ns.tech1.org. altså min egen dns som dns til tromsfoto, men hver gang ipen bytter så slutter domenet å virke, imens tech1 fortsatt viker..

vet ikke om du skjønner.. har sett på no-ip.com men siden det koster penger, og har ikke så lyst å betale. Men det er c-name forwarding jeg er ute etter. men finnes dette gratis oss noen andre enn e.25u ?

www.just-ping.com/index.php?vh=www.tromsfoto.net&s=ping%21

Resultatet av ping fra just-ping.com

DNS config fil tech1.org

$TTL 600

$ORIGIN tech1.org.

@ IN SOA e.25u.com. admin.tech1.org. (

2008030102 ; serial

20M ; refresh

20M ; retry

1W ; expire

15M ; minimum

)

NS e.25u.com.

NS ns.hyp.net.

MX 10 server.tech1.org.

server CNAME e.25u.com.

www CNAME server

Config til tromsfoto

$TTL 600

$ORIGIN tromsfoto.net.

@ IN SOA ns.tech1.org. admin.tromsfoto.net. (

2008032401 ; serial

20M ; refresh

20M ; retry

1W ; expire

15M ; minimum

)

NS ns.hyp.net.

NS ns.tech1.org.

MX 10 server.tech1.org.

server CNAME e.25u.com.

www CNAME server

Endret av glad
Skrevet

Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori.

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding)

Skrevet

Kan du ikke i DNS for tromsfoto sette en A record som peker til tech.org?

Da vil tromsfoto.net til enhver tid peke til tech1.org, som igjen holdes oppdatert av den dyndns tjenesten din.

no-ip har også gratis hoster.. gjør ikke noe det hvis du bruker www forwarding, for da er det fortsatt www.tromsfoto.net som står i browseren,mens den egentlig går mot f.eks dittdomene.no-ip.org

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...