Skrufgreen Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Etter å ha søkt litt rundt på google fant jeg ikke svaret. Snakket med en kompis og han fortalte meg at han har kjøpt 42" lcd tv, jeg sa at jeg har lyst på 60" plasma. Vi begge spiller Ps3/Xbox 360. Han anbefalte ikke 60" til spill og han forklarte det med 1080p og at det var best med under 42" til spill, men jeg forstod det ikke helt. Noen som vet om dette stemmer? Har jo så lyst på en 50" eller 60", skal brukes til film og spill. Noen som kan bekrefte/avkrefte + kanskje komme med forklaring om hvorfor?
kjeklulf Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Den rimeligste 60" ligger på 50.000 eller der om kring. Du får en full HD 52" for knappe 20. Det er helt uproblematisk i forhold til bildekvalitet. Kompisen din har antakelig sett seg blind på oppløsningen og at den vil bli for lav for slike størrelser. Tester viser at oppløsningen er det minst viktige for hvordan vi oppfatter bildekvaliteten.
Andrull Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 Ps: Med kilder på 1080p så blir nok ikke skarpheten noe særlig problem nei. legg dog merke til at det på flere/mange spill bare er oppskallert 1080p og ikke ordentlig 1080p på konsoll. Men igjen så kommer det mer ann på hvor langt dere sitter unna skjermen. Sitter dere tilsvarende lengre unna skjermen med 60" så vil skarpheten være lik. Jeg har jo selv en non-HD prosjektor med 95" lerret, og funker utmerket å spille på den. (selv om det kanskje ikke blir det klareste bildet, men det kan man vel ikke forvente med 480p uansett)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå