Gå til innhold

Nødvendig utstyr til nyinnkjøpt E-510; ekstra batteri, bag osv?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

På mandag kjøpte jeg mitt første digitale speilrefleks, E-510 dobbel zoom-kit.

Jeg kjøpte ikke noe ekstrautstyr der og da, fordi jeg må finne ut litt mer om hva jeg trenger og det meste kan fåes billigere andre plasser (f.eks Ebay).

I går kjøpt jeg skjermbeskytter til LCD-en og en slik reim til å ha rundt høyrehånden. Om det duger er jeg ikke sikker på, men det kostet bare 5 kroner (+ 30,- i frakt).

Jeg kunne vel trengt et ekstra batteri, og så må jeg ha en liten bag eller noe å ha kameraet i.

Batteri koster 45,- på Ebay, er det noe å satse på, eller bør jeg kjøpe et originalt her i Norge?

Og som dere vet, er søkeren litt liten. Vil denne denne være et smart kjøp?

Det jeg er usikker på er hvor stor bag jeg trenger. Jeg ville hatt noe lite til kun kameraet, så det kan legges i en vanlig sekk. Men så hadde det vært greit med noe som har plass til 40-150mm, lader og minnekort. (Crumpler sine Million Dollar Home ser bra ut)

Har dere noen forslag og tips til hva og hvor jeg bør kjøpe slikt? Er det noe annet som er greit å ha? :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Jeg skal til Danmark i konfirmasjon neste helg, så skulle hatt noe å ha kameraet i da. Så jeg får kjøp noe lite og billig midlertiig tror jeg.

Kjøpte forresten batteriet på ebay, har ikke mye å si om det er dårlig. Og tror jeg skal kjøpe Velbon Sherpa 600R-stativet, men har ikke sett så mye på det enda.

Skrevet

Hmm. ME-1 er visstnok en god idé. Må somle meg til å kjøpe en slik selv..

Ellers vet jeg ikke hva slags ambisjoner om innkjøp av optikk du har. Jeg kjøpte en litt småstor bag (Lowepro Nova 1 AW), og brukte to år på å fylle den med fire objektiver, noen filtre og en FL-36 blitz. Den er kanskje litt for stor? Fyller en vanlig daglig-ryggsekk ca en tredjedel.

Og tilslutt er det digg med en skikkelig lensepenn. De har børste på den ene siden, og et system for å fjerne fingermerker på den andre siden. Jeg har en sånn.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

Ja, AS-ME-1 så ganske fin ut. Men dumt amazon ikke sender den til Norge.

Men må nok tenke litt mer på sekk/bag. Kommer nok ikke til å kjøpe så alt for mange objektiv med det første, så Crumpler sine små skulder-bagger frister.

Skal en tur til byen i morra, så får kjøpe noe lite til kun kameraet da.

Men den linsepennen likte jeg! Er det den som er best eller kan jeg bare kjøpe en annen plass?

Koster 1/3 på Ebay: http://cgi.ebay.com/Lens-Cleaning-Pen-Kit-...1QQcmdZViewItem.

Eller er det bare en dårlig kopi? :hmm:

edit: Okei, da går jeg for den på ebay. (: Satser på å holde fingrene unna.

Skrevet

ME-1 får du i Norge også. 200 kr ser ut til å være vanlig pris.

Og når det gjelder linsepenn, så vet jeg rett og slett ikke hvor viktig det er med en kvalitetsprodusent. Jeg tipper børsten holder grei kvalitet, mens det er forskjell i kvaliteten på fingermerke-fjerner-greiene. De er tross alt vanskeligere å utvikle.

Skrevet

Hei, vil komme med alternativt forslag til ME-1 øyemusling: 'Pentax 0-ME53'.

Denne har ikke mer forstørrelse en 'ME-1' men er mer hensiktmessig konstruert med gummikopp bak. Dette begrenser sidelys i okularet samt gjør den mer komfortabal i bruk; man kan ha øyet litt lengre fra kamera. Den må imidlertid tilpasses litt; for at den skal passe må man fjerne ca. 1mm plast rundt festet, ellers blir den for trang.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

Okei. :hmm: Hvor kjøpes den?

K_59: Ok, da er den litt for dyr sånn med det første hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...