Gå til innhold

rimelig forsikring på LANGtur?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt en 4 mnd tur til afrika, og fikk hakeslepp når jeg begynte å undersøke forsikring.. en kjapp ringerunde til de vanligste i norge (gjensidige, europeiske, vesta, gouda) viser det seg at jeg må ut med ca 5000kr ?!? :ohmy: det var IKKE med i budsjettet akkurat....

 

worldnomads er den eneste rimelige jeg har funnet så langt (ca 2000), men problemet er at de ikke har avbestillingsforsikring, og jeg risikerer da å tape 20 000 hvis jeg må avbestille en del av turen pga sykdom....

 

så.. andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ordinær helårs-reiseforsikring? I såfall utvider ofte selskapet denne for deg, mot et lite tillegg..

 

"lite tillegg" er vel litt optimistisk... europeiske skal ha 60kr døgnet utover 45dager, vesta skal ha 1300kr/mnd. gjensidige omtrent det samme men de vil ikke gi meg rabatt om jeg har flere forsikringer hos dem (noe jeg har, så der taper de en kunde når jeg evt flytter over til vesta som gir 12%). gouda har enkelttur men den havner på omtrent det samme, er snakk om ca 500kr forskjell mellom de forskjellige selskapene så da er det i så fall bare å velge den man får mest dekning fra.

 

men det er et ganske stort hopp ned til worldnomads som er halv pris. fant en annen lignende side som dekte mer, men den var bare for EU borgere. første gang jeg har hatt lyst å være med i EU!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har samme problemstilling og søker etter billigste løsning selv.

 

Når det gjelder avbestillingsforsikring kan dette muligens løses ved betaling med kreditkort fra banken. Nordea har den ordningen med sitt "gullkort". Da har du også reiseforsikring i opp til 90 dager.

Andre banker har andre betingelser som kan være verdt å sjekke.

 

Hvordan forsikringsbetingelsene er ved bruk av kreditkort sammenlignet med de selskapene som er tidligere nevnt i strengen har jeg ingen formening om.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemstilling og søker etter billigste løsning selv.

 

Når det gjelder avbestillingsforsikring kan dette muligens løses ved betaling med kreditkort fra banken. Nordea har den ordningen med sitt "gullkort". Da har du også reiseforsikring i opp til 90 dager.

Andre banker har andre betingelser som kan være verdt å sjekke.

 

Hvordan forsikringsbetingelsene er ved bruk av kreditkort sammenlignet med de selskapene som er tidligere nevnt i strengen har jeg ingen formening om.

 

den delen av turen jeg må ha forsikring på (20K) måtte jeg betale med bankoverføring, så den muligheten hadde jeg ikke :( flybilletten har jeg "angre"forsikring på så den er grei.

 

etter ringerunden min sitter jeg egentlig igjen med tryggvesta som beste alternativ. reiseEKSTRA forsikringen deres gjelder i 60 dager, og så koster det 1300 kr (tror jeg det var..) pr mnd i tilleggsforsikring. i tillegg får jeg 12% rabatt om jeg flytter de andre forsikringene mine dit. tror det endte opp på ca 5000 for innbo, ulykke, helårs og 2mnd ekstra reise. det er bare 500kr mer enn jeg fikk på en enkeltreiseforsikring hos Gouda! jeg har Gjensidige fra før, men der møtte jeg bare en syrlig kundebehandler som sa at reiseforsikring ikke gjelder på samlerabatten, så da får de bare finne seg i å miste en kunde. hos europeiske skulle de ha 60kr DØGNET utover 45 dager, noe som endte på en ca 6000kr for bare reiseforsikring. uaktuelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...