Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan bør basskassen være i en Golf II?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den pakken du henviser til inneholder et merke som ikke jeg har hørt om engang.

Velg et annerkjennt merke og ta gjerne en telefon eller stikk innom butikken der du skal handle.

Kanskje vi kan ha noe som du kunne ha brukt?

Ta en titt på www.morel.no og ring meg på det tlf. nr. som står oppført på den siden så kan vi ta en prat om hva som kan passe for deg, din bil og ditt bruk.

 

Mvh

Pål

Norsk Elektroakustikk

Lenke til kommentar

For å besvare din overskift. Golf er en veldig fin bil å bygge i, og er lett å få bra trøkk i.

f.eks 2x12" vendt bakover ilag med bassrefleks også vendt bakover pleier å gjøre de aller fleste veldig fornøyde i denne bilen. Nå tenker jeg på de som søker trøkk. Så om det er trøkk og dyp bass. Satser du på en stor bassrefleks kasse med element og refleks vendt bakover.

 

Om det er en bil med lydtrykk som ønskes, har du ett budsjett som setter de fleste som kan endel om bilstereo på prøve. Men jeg tror ikke det er helt umulig, men veien blir brukte komponenter. Jeg kjenner ikke til produktet du viser til, selv om billige elementer installert riktig kan ofte være en positiv opplevelse.

 

Mitt tips om dette blir fattigmanns superstereo jakt er følgende:

Brukte greier:

 

Denne annonsen er litt vrien:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=12512876

Om denne karen selger både denne gamle forsterkeren og 6x9 for 1250,- er dette røverkjøp om alt er ok.

(Om han forlanger 1250 for bare forsterkeren tror jeg han kan annonsere en stund. Men om alt var i svært god stand og noen gamle kabler kunne fulgt med ville det kunne vært verd opptil 1700/2000 mfrakt?,- tilsammen)

Om du skulle være utrolig heldig å få denne starten med disse produktene, så ville du hatt godt grunnlag.

(spiller bra nok for de fleste uten sub om hattehyllen er 12mm sponplate og tett)

 

Lykkes dette ville mitt råd vært å finne en lettdrevet 15"(Cerwin eller MTX f.eks) og en enkel cd spiller som ikke haugammel.

 

Dette burde klares rett rundt 3000,-

 

Om du hadde gått for 15" hadde kassen tatt hele bagasjerommet. Om dette ikke er ønskelig gå for 12". Men trøkket blir lett heftig med 15" i golfen. 6x9" gjør overgangen til en diger 15" veldig greit. Trimode på forsterkeren, gjør susen.

 

Lykke til i jungelen. Mye gamle greier som virker som er billig.

Lenke til kommentar
Spiller 1398,- http://www.mamut.net/dynabel/subdet658.htm

 

Fronthøyttalere: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...f66b26382dfa020

 

Da er du oppe i 2800kr, og det er vel noe av det bedre du finner til den prisen ;)

Så sparer du til feks en Dynabel BF0756 forsterker, og en bra sub, så har du noe som spiller bra ;)

 

Spilleren ser jo grei ut, men er jo i utgangspunktet 6x9 høytalere jeg er ute etter. Disse høytalerene er omtrent samme størrelse som de jeg har fra før, og de tåler mindre effekt. Grunnen til at jeg skal ha nye er fordi hullene i hatthylla er lagd for 6x9, så det ser ikke pent ut nå. Får vel heller ikke utnyttet lyden i høytalerene på den måten jeg ønsker.

 

EDIT: Hva med disse?

Og Morel og Flemmz? Skal ta det dere sier til etterretnig. :)

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Det er foran du sitter å kjører, ikke sant?? Da er det foran du vil ha bra lyd... Det settet fra focal, spiller MYE bedre en de kenwood 6x9 ;)

6x9 i hatthylla, sammen med sub i bagasjeromet, er heller ikke bra ;)

Skal du på død og liv ha 6x9 baki, så kjøp de decadene, og lag reflekskasse til dem, og drop sub...

Lenke til kommentar

Det vil funke..

 

Skal du spille trance og annen hip hop skvip, vil det funke helt fett..

 

men ikek forvent een klar og fin lyd, noe du sikkert driter litt i..

 

De andre bare anbefaler deg andre ting fordi de vil ha et ordentlig anlegg som er bra og spille klart og fint..

 

Bare å kjøpe den jbl pakka og spille ivei.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...