Gå til innhold

Sony Bravia KDL-40W3000 - fungerer ikke med kam og kort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter lang tids venting endelig fått mitt RiksTV-kort og medfølgende kam som passer i TV`n. Det tok bare et par mnd...

Er det noen som har fått dette til å fungere?

Har snakket med både Sony og RiksTV, men alle sier forskjellig. Ene typen på RiksTv foreslo at jeg måtte kjøpe meg digital antenne... men hva i all verden er poenget med kort og kam da? Har idag kabel TV.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har misforstått totalt dette med bakkenett dessverre.

CAM'en som sony passer til er kun kompatibelt med rikstv.

RIKSTV er en tv-leverandør som leverer signal via det digitale bakkenettet, altså LUFTANTENNER. Dvs at du trenger bordantenne eller veggantenne for å ta imot.

Det du skal ha, er digital kabel-tv, her fungerer ingen cam eller noe slikt, du må ha en ekstern dekoder. Spør din kabeltv leverandør.

Skrevet
Har snakket med både Sony og RiksTV, men alle sier forskjellig. Ene typen på RiksTv foreslo at jeg måtte kjøpe meg digital antenne... men hva i all verden er poenget med kort og kam da? Har idag kabel TV.

Poenget med cam-modul og kort fra riks-TV er at man skal kunne få digital-TV uten ekstra boks bare ved å koble en "vanlig" antenne direkte til TV-en, uten å ha noen stygg parabol på husveggen, og uavhengig av om noen kabel-TV-firma har lagt kabel der du bor.

Dersom du fortsatt ønsker å bruke kabel-TV, har du gjort et feilinnkjøp. Men hvis du ønsker å bruke camen og kortet du har kjøpt, kan du sette opp ei antenne og si opp avtalen med kabel-TV-selskapet ditt.

Forhåpentligvis vil satelitt- og kabel-TV-selskapene også komme med kort og cam-løsninger etter verdt også, slik at de som bruker det også kan få seg digital-TV uten ekstra boks mellom veggen og TV-en.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for meget gode svar og forklaringer! Skjønner nå at 1000,- er kastet rett hjem til RiksTV.

Har klødd meg i hue som en edderkopp med 9 ben...

Skrevet

Om du fikk utstyret levert for innen 14 dager siden, har du 14 dagers angrerett. I tillegg kan du si til rikstv at du ikke fikk inn signal, så kansellerer de aboet ditt om du har bestillt et :).

Så skaffer du deg digitaltv med hd-tuner om du har get eller canal digital kabeltv, noe som uansett er en bedre løsning enn riks-tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...