Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med musa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har det vært slik at annenhver gang jeg skrur på maskinen, er musa død/frakoblet elns. Jeg må da restarte maskinen, og først DA funker musa. Irriterende å måtte starte maskinen to ganger hver gang jeg skal gjøre noe på data.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe beklager bare måtte, har ikke fått lurt noen skikkelig idag :p

Uansett, du har ikke noe virus som gjør at driverne for musa forsvinner? En kammerat av meg fikk et virus for noen dager siden som gjorde at lydkortdriverne plutselig forsvant og han løste det med å restarte pcen. Bør kanskje nevnes at maskinen ble formatert samme dag som problemet ble oppdaga.

Skrevet

virus scan? formatering? skifte til linux/mac/annet os med få eller ingen virus?

Ellers så kan dessverre ikke jeg hjelpe mer :hm:

Skrevet (endret)

Hvis tastauret og musa er usb så har du sikker fått usbenhet konflikt. Har hatt veldig likt problem som deg og endte med at det gikk over med en usb til ps/2 adapter. Spiller ikke noen rolle om det er adapter til tastatur eller mus.

70539.jpg

Endret av Duqe
Skrevet (endret)

Joda, du kan prøve:

USB mus/tastatur med ps2 adapter

eller

Mus/tastur med ps2 kontakt

Endret av Duqe
Skrevet

DET kan godt hende, men det er da rart at annenhver gang jeg skrur på datan funker den hest?

Det er sånn plain pjattmus som fulgte med datan, har falt ned fra pulten en del ganger også, så det er mulig jeg rett og slett må ha meg ny mus.

Skrevet

For å utelukke at det ikke er ps/2 porten som også er defekt så ville jeg kjøpt en usb mus for å være på den sikre siden.

Skrevet

denna musa er vel ikke noe å bruke tid på? hehe.. billig å kjøpe ny ;)

men dette er mus med ledning eller tråløs?

feilen ligner typisk tråløst problem.. men tråløst på ps2 er jo ikke så vanlig? så det er vel trå? da ville jeg bare ditt i det og kjøpt ny ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...