Gå til innhold

Downgrade av Hp dv6000


Anbefalte innlegg

Jeg prøver for tiden å nedgradere min hp pavillion dv6000 fra vista home premium til xp professional, men dette viser seg å by på problemer. min kjære laptop har satadisk og min kjære xpcd ber meg om å sette inn en floppy med drivere til satakontrolleren. Men min kjære laptop er altså slett ikke i besittelse av noen harddiskstasjon. hva gjør man da? Usikker på om dere trenger noen specs for å svare på denne, men bare spør om det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenn ut S-ATA driveren på en cd (bruk en annen pc) og boot/installer driveren fra cd.

 

Du kan evnt gå inn i bios (F2 / DEL) når du starter maskinen og slå av et eller annet under "boot options / HDD options", er ikke så sikker på hva, har ikke en HP laptop. :p Noen andre kan sikkert svare på hva.

Lenke til kommentar

Gå inn i bios oppsettet til maskinen din og "disable" sata funksjonen. Deretter installerer du xp som vannlig. Når installasjonen er ferdig følger du oppskriften fra denne linken

http://forums12.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1057792

 

. Hadde samme problem med min hp compag nc8430. Jeg fulgte oppskriften fra linken og problemet ble løst. Tankegangen er altså : du deaktiverer sata funksjonen til harddisken til installasjoen er ferdig, deretter aktiverer du sata funksjonen igjen.

 

lykke til!

Mehmet

Lenke til kommentar
Gå inn i bios oppsettet til maskinen din og "disable" sata funksjonen. Deretter installerer du xp som vannlig. Når installasjonen er ferdig følger du oppskriften fra denne linken

http://forums12.itrc.hp.com/service/forums...hreadId=1057792

 

. Hadde samme problem med min hp compag nc8430. Jeg fulgte oppskriften fra linken og problemet ble løst. Tankegangen er altså : du deaktiverer sata funksjonen til harddisken til installasjoen er ferdig, deretter aktiverer du sata funksjonen igjen.

 

lykke til!

Mehmet

 

Trenger ikke å aktivere noe som helst igjen.. Jeg har en pc i DV6000 serien, og der deaktiverte jeg SATA native greiene, og trengte ikke å aktivere den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...