Kvaeri Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 (endret) Hei, Jeg lager en applikasjon i ADO.NET C#. Jeg har en MS SQL database fylt med endel personverdier. Disse verdiene henter jeg ut fra databasen og fyller dem inn i tekstbokser, slik at jeg kan gjøre endringer i dem (update). Problemet her er at øæå blir byttet ut med andre tegn(html) feks å blir å Dette fungerer hvis verdiene hentes ut i labeler. Jeg har prøvd å endre "encoding" i config-fila, men dette fungerer dårlig. Noen som har noen tips? bare å komme med spørsmål dersom noe er uklart... Endret 1. april 2008 av Kvaeri
GeirGrusom Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 hmmm sender ikke browseren tekst som HTML formatert? så å blir & aring? Isåfall kan du bruke System.Web.HttpUtility for å rette på dette.
Kvaeri Skrevet 1. april 2008 Forfatter Skrevet 1. april 2008 (endret) Får ikk det til å fungere heller ble litt feil i første post. å blir å ; Endret 1. april 2008 av Kvaeri
Manfred Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Du kan ikke komme med litt av koden din, slik at vi ser hvordan du henter ut teksten fra boksene og slikt?
Kvaeri Skrevet 2. april 2008 Forfatter Skrevet 2. april 2008 jeg fikset problemet selv. istedenfor å hente dataene fra en gridview, og kjøre dem ut i tekstbokser hentet jeg dem direkte fra databasen ved hjelp av dataset og datarow og puttet dem i tekstbokser. Erik
Tommy Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Hadde et lignende problem engang, da jeg skulle legge til produkter i en "handlekurv" (fra en gridview) som ble lagret som en datatable i session. Dette løste jeg ved å bruke: GridViewRow row = GridView1.Rows[index]; string pname = Server.HtmlDecode(row.Cells[2].Text);
even_ Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Hei Jeg har problemer med æøå på søkeboksene mine utenom google og 1881 på nettstedet mitt. Jeg bruker UTF-8 Lurer på hvordan jeg fikser dette?
even_ Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Fant akkurat ut at jeg kan bruke "accept-charset="iso-8859-1" i form action. Dette funka på alle nettlesere untatt explorer selfølgelig. Noen som har peiling på hvordan jeg får dette til å funke på explorer? Mvh Even www.startlinja.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå