Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

E-klasse, riktig tidspunkt for salg?


Anbefalte innlegg

Skal selge en Mercedes E-Klasse (2003). Dette er den typiske drosje-bilen. Det er det nyeste karosseriet (har følgelig ikke den aller nyeste face-liften, men skal jo omtrent være mercedes kjenner for å se forskjell på dette).

 

Bilen er veldig pen og godt holdt (sort met.lakk) og har gått nå 120' km. I år kom den nye C-klassen og har lest noe om at Mercedes slipper den nye E-klassen til kanskje neste år.

 

Mitt spørsmål er derfor, når er godt tidspunkt å selge denne bilen? Er veldig godt fornøyd med den, relativt lave vedlikeholdskostnader og går som en klokke, men hvordan prisen faller når en ny modell kommer på markedet avgjør jo litt i forhold til når man burde selge den...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå gikk mitt spørsmål mer på når det er strategisk lurt/riktig å selge denne bilen, i lys av at det er modellskifte til neste år. Er det lurt å selge bilen før et slikt modellskifte kommer? Kommer en slik modell antageligvis til å se et kraftig drop i prisen når en ny modell kommer på markedet, eller kommer den til å jevnt å trutt til å synke (uten noe spesielt drop i prisen når den nye modellen kommer)??

Lenke til kommentar
nå gikk mitt spørsmål mer på når det er strategisk lurt/riktig å selge denne bilen, i lys av at det er modellskifte til neste år. Er det lurt å selge bilen før et slikt modellskifte kommer? Kommer en slik modell antageligvis til å se et kraftig drop i prisen når en ny modell kommer på markedet, eller kommer den til å jevnt å trutt til å synke (uten noe spesielt drop i prisen når den nye modellen kommer)??

 

Du er inne på noe, erfaringsmessig synker som regel en eldre modell av en bil litt ekstra i pris når neste generasjon blir lansert. Det er derimot ikke snakk om så altfor mye så du vil ikke brenne inne med noe om du velger å beholde bilen en stund til.

Lenke til kommentar

Jeg tror det kan være lurt.

 

Etter hva jeg har forstått har både brukte Ford Mondeo og brukte Volvo v70 av forrige utgave fallt mellom 20 -

30 000 kr som et resultat av at de nye utgavene kom på markedet. Dette er ganske vanlig når en ny modell kommer, og gir en domino-effekt nedover i årgangene.

Endret av erasmussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...