Gå til innhold

Sony HVR-Z7E HDV-kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av en prisklasse du legger deg på. NRK og TV2 bruker også tape. Er vel noe av det sikreste og beste lagringsmediet. Vet ikke hvilke redigeringprogram som tar DVCAM, men.Hørte at på f.eks Panasonic HVX 200 kan man bruke flashbaserte kort i tillegg(P2-kort) og det finnes også harddisc å koble til(FS).

Har selv ikke erfaring med disse kameraene, da jeg selv holder meg til forbrukerklassen. :p

Lenke til kommentar

Ja, det er dyrt. Men man lever jo bare en gang :D Men om det blir dette kameraet, er ennå uvisst. Det fine med det, er at man kan skifte linser på det. Og så er det ikke så vanvittig stort heller. Men jeg har øynene oppe for andre alternativer også. Et bra kamera i forbruker klassen, er også i tankene. tenker litt på Canon HF10. Langt letttere å bære på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Anbefaler også kassett til seriøst bruk. Har skrevet mye om hvorfor i Videokameraguiden.

 

Helt enig.

Tape er best til så mangt den dag i dag. (Eller: Evig eies kun det tapede, som vi pleier å si)

Det fine med dette kamera er at du kan bruke miniDV tape og CF kort samtidig.

Tape til arkiv og som backup, og CD kort for klipp om du har dårlig tid.

 

Det sørgelige med dette kameraet er vel at en brukbar vidvinkel sikkert kommer til å koste mer enn kamera med std objektivet...

 

Finnes jo adapter til Sony Alpha optikk, men da med en cropfaktor på 7!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...