Gå til innhold

Vifte til E6700 conroe


Zardoz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hent ned Coretemp - det gir riktige temperaturer, og uansett - IKKE KJØP ZALMAN 9xxx SERIEN!! 9500 er i dag en lowend kjøler og 9700 kan i beste fall kalles en grei mellomklassekjøler - men prisen er highend! For å yte brukbart må vifta kjøres høyt med masse bråk som resultat - i dag er det mange kjølere som er bedre

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hent ned Coretemp - det gir riktige temperaturer, og uansett - IKKE KJØP ZALMAN 9xxx SERIEN!! 9500 er i dag en lowend kjøler og 9700 kan i beste fall kalles en grei mellomklassekjøler - men prisen er highend! For å yte brukbart må vifta kjøres høyt med masse bråk som resultat - i dag er det mange kjølere som er bedre

Takk for gode råd. Det er coretemp-programmet til MSI jeg bruker. Zalman er vel en av de mest kjente vifteprodusentene, tar derfor gjerne i mot konkrete anbefalinger om andre fabrikata.

Lenke til kommentar

MSI sin er ikke det samme som Coretemp, gjør et Google søk på Coretemp.

 

Zalmann lever på navnet sitt akkurat nå - 9500/9700 er nå gamle og lite effektive kjølere, i samme prisklasse som 9700 får du kongen over alle luftkjølere som er praktiske å bruke pr. idag, nemlig Thermalright Ultra 120 Extreme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nah, min E6600 idler fint på godt under 40 grader med 300-350rpm på alle vifter i mitt P182 :)

Off- topic: Hva slags viftestyring bruker du? Har sett litt rundtom, men det virker som de fleste ikke kan justere spenningen lavere enn ca 5v. Og da vil viften gå raskere enn det (nærmere 800 elrns?) Eller tar jeg helt feil? :hmm:

Lenke til kommentar

test everest da, het virker som at funker på alle "med sensorer da":p

 

vis du ikke har betalt verson så får du ikke opp temp på HDD men det går bra...

 

pass på og laste ned nyeste, den før har slittet litt med at den har vist feil temp, var snakk om 15 grader eller noe sånn men vil anbefale everest, jeg har den på hele tiden :thumbup::cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...