Athelas Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Jeg kjøpte i sin tid et sånn oppladbart batteri til Xbox360-stikka. Nå opplever jeg imidlertid at batteriet virker helt komplett dødt. Akkurat som om det ikke vil lades mer, uansett hvor lenge/hvor mye jeg lader det. Det er umulig å få noe som helst strøm uten å ha den tilkoblet med ledning til Xboxen. Noen andre som har opplevd dette?
JollyRoger57 Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Ja, at ting går i stykker har jeg opplevd mange ganger. Ikke noe merkelig med det. I butikker får du kjøpt ny lader.
Tor Rasmussen Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Jeg har ikke opplevd helt det samme som deg. Men min opplevelse er: Kjøpte play and charge kit. Skulle lade opp første gang, men lyset ble aldri grøn. Fikk heller aldri 4 streker på batteriet. Spilte uten ledning litt, og batteriet var tomt. Skulle lade på nytt, men fikk kun opp mot 3 streker, og lyset ble aldri grønt. Så skiftet jeg 360 kontroller, og nå virker alt strålende. Det vil si min 360-kontroller hadde problemer et eller annet sted med å få ladet batteriet helt opp. Så feilen kan ligge i kontrolleren. En annen ting. Disse batteriene er NiMh batterier. De taper strøm bare ved å ligge i en skuff. Hvis de skulle tape så mye strøm at hver celle i batteriet faller under 1 volt, risikerer man at cellen "snur seg". Altså, + blir -, og - blir pluss. Flere ganger i min hobby med radiostyrte biler, fly og helikopter har jeg reddet slike batterier ved å sjokke dem. De blir altså over kort tid ladet med kraftig spenning for å tvinge + og - på rett plass. Dette har du ikke mulighet for å påvirke gjennom en play'n'charge-kabel. Men kjenner du noen med en litt avansert hobbylader, så kan batteriet sjokkes. Ellers så finnes det jo erstatningsbatterier fra andre produsenter som koster ned mot 50-lappen. Så det kan jo være en ting å tenke på. (Typiske merker som Logic3, Datel og andre.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå