Gå til innhold

Finner ikke trådløs internet


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop flytta til en leilighet med trådløs inet. Problemet er at dataen ikke finner nettet. Kjøpte helt nytt pci kort (WL-138gE). Men lyset bak kortet lyser heller ikke.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre? Er ikke noe galt med inet, iphonen min finner nett lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det vanligvis to ting som kan være feilen.

 

For det første, finner du noen nett i det hele tatt med kortet? Om ikke, kan det være feil med driverne eller kortet.

 

Om kortet finner andre nett, er det to ting som kan være "galt":

 

- Kortet ditt er stilt inn på USA, som la7dfa sier. Dette gjør at kortet ikke finner routere som sender på kanal 12 eller 13, fordi kortet ikke mottar noe på frekvensene. Kortet trenger heller ikke å støtte kanal 12 eller 13 i det hele tatt. Grunnen til at disse kanalene ikke støttes er fordi disse kanalene er forbudt å sende på i USA. Løsningen her er å be eieren av routeren å bytte kanal. Be han velge en kanal mellom 1-11. 11 anbefales, da det ikke er så veldig mange andre routere som sender på denne kanalen. 6 er den vanligste kanalen å sende på.

 

- Navnet eller SSID'en som denne også kalles, altså navnet på det trådløse nettverket kan være skjult slik at det ikke dukker opp når du søker på nettverk. I Vista dukker nettverket opp, men med "Nettverk uten navn". Det du må gjøre her er å legge inn trådløst nettverk manuelt. Da må du få vite navnet på det trådløse nettverket.

 

Sannsyneligvis er det den første greia her som er feil, siden du finner nettverket på en annen device.

Lenke til kommentar

Hei, takker for svar.

 

Instalering av driver og program gikk smertefritt. Alt ser egentlig helt ok ut bortsett fra at den ikke finner noen nett. iPhone fant også bare den ene, tror ikke det er noe anna trådløst i nærheten.

 

Kan prøve å koble opp manuelt med SSID når jeg kommer hjem fra jobb. Han jeg leier hos er en ganske forsiktig mann så det er godt tenkelig at den er skjult.

 

Skal oppdatere senere når jeg får prøvd litt :D

Endret av supr
Lenke til kommentar

Ja, da prøvde jeg å plotte inn nettverksnavn uten hell. Den finner fortsatt ikke noe. Men er veldig mye forskjellig jeg kan stille på..

Hva er forskjellen på "infrastructure" og "Ad Hoc"

 

Sitter ellers helt fast, tar imot alle forslag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...