Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke starte etter strømbrudd


Anbefalte innlegg

Satt å spilte da strømmen plutselig gikk, 2 min senere kom den tilbake og jeg slo på, kom inn i windows og så gikk strømmen igjen, når strømmen til slutt kom tilbake vil ikke PCen starte.

Her er hva som skjer:

 

den starter nok så normalt frem til jeg får opp at pcen ikke startet feilfritt og den spør om jeg skal starte i sikkerhetsmodus, vanlig eller siste konfigurasjon som virket ( jeg har prøvd alle nå, med samme resultat). så går den videre til windows starter, den loader litt under halve greia en gang før jeg får en slags bluescreen, og pcen restarter, jeg kan ikke se hva som står på bluescreenen og dette gjentar seg hver gang.

 

Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis du tar bilde av bluescreenen så kan vi kansje se hva som er feil :thumbup:

(har selv sitti i en halvtime får å prøve å ta bilde av bluescreen som vare i et nanosekund)

 

Tror du nesten må innstalere OS på nytt siden du ikkke kommer inn i sikkerhetsmodus engang...

(da er det ikke drivere som er problemmet, kan vere hoe på HK som har tatt kvelden av strømbruddet)

Lenke til kommentar

Du har troligvis fått noen ødelagte filer på disken da strømmen gikk. Da kan du boote fra windows CD-en og kjøre en reprasjon av windows innstallasjonen din.

 

*bump*

 

så tråden havne faretruende langt nedover på lista så jeg bumper den, vil helst ikke gå uten PCen alt for lenge

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare installere Windows på ny da?

 

Stapp Windows CD-en i CD-ROM'en, start PC-en på ny og boot fra denne. Antageligvis må du trykke på noe under oppstart for å få frem en boot meny, eller så må du inn i BIOS for å sette CD-ROM som default boot device. Som oftest trykker du på Delete knappen eller F2 for å komme inn i BIOS.

Endret av Kjetil_hp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...